/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bioklip på stiga villa.
Fra : janinna
Vist : 2901 gange
300 point
Dato : 25-05-10 15:39

hej jeg har en stiga villa senator

hvordan kan man se om den har Bioklip??

bioklip, kommer det an på hvilken knive der sidder på den, eller har det noget med selve plæne klipperen at gøre??

hvis det er knivene, hvordan kan jeg så se det på dem?

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 310 point
Dato : 25-05-10 16:09

Jeg mener det er knivenes form, de har en særlig vinkel

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-05-10 18:30

Hvis du går ind på denne side, så kan du se de forskellige knive til bl.a. bioklip. Det er som oftest kniver der har en anden vinkerl eller har dobbeltskær.

http://www.haveparkdele.dk/shop/knive-182c2.html

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 25-05-10 21:38

En bioklipper klipper græsset 2 gange (smart) selvom at man alligevel skal klippe plænen en gan om ugen. Det afklippede græs falder i mindre stykker.

derfor er kniven ligesom drejet lidt, så den ene side kører lidt højere end den anden...

tror jeg nok..

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 25-05-10 22:14

Tak for svaret Thyregod8.

da der er 3 ,der siger det samme,går jeg ud fra det er knivene

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-05-10 00:13

Jeg har en rigtig gammel stiga, med bag-udkast og opsamler.
Her satte jeg en træplade på hullet og vupti... nu er jeg fri for at samle græsset op. Den klipper det flere gange, da den ikke kan "spytte" det ud nogen steder. Kører på 3. år uden problemer. Dog skal græsset ikke være for højt