/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi k trækker ikke ordenligt
Fra : Frederik86
Vist : 4029 gange
40 point
Dato : 23-05-10 07:44

Hej her inde

Har bøvlet en del med min kære puch her på det sidste og den vil ikke rigtig det samme som mig.
Som den står lige nu. starter den godt (første forsøg) og står godt i tomgang. men den trækker ikke. den tar ikke fuld gas.
til at starte med gik den ud da jeg gav fuld gas. det blev rettet ved at sætte en støre dyse i og løfte nålen lidt. er gået fra en dyse på 54 til 72.
mit tændrør er helt sort efter man har kørt og sys der kommer meget sort væske ud af min udstødning, ikke så meget at det drypper.

Kommentar
Fra : Miksi76

Dato : 23-05-10 08:53

Måske den står forkert i tændningen

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 23-05-10 09:24

Det tyder på at den - før - ikke fik nok benzin, og nu får den for meget..

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 23-05-10 10:18

tændingen skulle stå rigtig. tænder 1mm før top og platin afstand er 0,45
tændings dele er alle skiftet og giver en flot gnist

har os prøvet med dyser i størrelsen 58,64 og 68 samt stille på nålen. når jeg stiller nålen helt op, så den for nok at leve af. vil den ikke stå i tomgang.
nå jeg bruger choker går den os ud. har en rund karb.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 23-05-10 10:37

Da jeg kørte Puch Maxi for rigtig mange år siden nu, og den ikke ville trække, var det altid fordi udstødningen var kokset til.
Få udstødningen renset eller skiftet.

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 23-05-10 11:15

er en mulighed. den skal vel ha noget modstand? har nemlig prøvet at køre uden.
men vil da lige prøve at kigger nærmere på det.

har læst lidt om man kan rense den ved at hælde lidt benzin ned i og sætte ild til. self ikke når det sidder på maxien. kan det passe?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-10 11:36

Det med at futte udstødningen af kan godt bruges, men overdriv ikke med benzinen, for Din egen skyld.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-05-10 12:07

Jo det passer, jeg brændte selv min udstødning på den måde i min tid maxifan Der sætter sig meget sod i udstødningen, men vist det ikke hjælper tror jeg at det kan være en stempelring som er knækket

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-05-10 15:22

Man kan også helde benzin ud over hele knallerten hvis man vil være sikekr på at alt lige bliver renset ordenligt igennem.

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 04-06-10 19:23

ser lige om jeg kan få tid til at afprøve det her i weekenden. så vender jeg tilbage så hurtig som muligt

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 04-06-10 19:26

har lidt tænkt på om det kan være min karb er for stor eller stempel for lille?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 06-06-10 11:30

jaa deet ???

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 06-06-10 18:37

Så har jeg fået kigget den lidt igennem med hjælp. inde bag mit stempel var der et hul ud igennem til der hvor tændspolen sidder. så meget af den benzin den trækker ind. vil bliver blæst der ud igennem og ikke ind foran stemplet.

Kommentar
Fra : JeppeNeos

Dato : 07-06-10 15:52

er den tunet på nogen måder for så er det ikke mærkelig hvis det er dit stempel eller kabu der bare kan for lidt eller sæt noget større cylle på.

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 08-06-10 20:37

Nej den er ikke tunet. den skal være lovlig. har ikke brug for at køre hurtig. så kan jeg tage bilen. Er kun til hygge tur

Kommentar
Fra : Frederik86

Dato : 03-08-10 14:47

så har jeg fået fat i en ny gammel motor. så nu må vi se om det bliver bedre :D