/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kan du anbefale en god film?
Fra : pifo
Vist : 1409 gange
100 point
Dato : 22-05-10 13:03

Nu er der jo delte meninger om film. Vi har forskellige syn på, hvad der er godt og skidt, men jeg synes nu alligevel jeg vil forsøge med dette spørgsmål:
Min datter på 17 år har netop set "Elefantmanden". Hun syntes det var en rørende film, som ramte hende lige i hjertet og gav hende stof til eftertanke. Hun spurgte mig, om jeg kunne komme i tanker om andre film, som havde "sat sig fast" hos mig. Hmm, jeg huskede kun tre: "Schindlers liste", "Les Choristes" og "Kaninbjerget".
Det var ærlig talt lidt tyndt, så hvad siger I andre? Nogle bud?

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 22-05-10 13:24

Første tanke er den franske film "Diva" ... fordi den bare er så smuk!

Men mht film med eftertanke, så ... hmmmm - vender tilbage senere på dagen med nogle bud

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-05-10 14:36

Olsen banden

Accepteret svar
Fra : Miksi76

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-10 15:46

Mockingbird Don't Sing

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 22-05-10 17:02

Steel Magnolias/Det stærke køn

Terms of Endearment/Tid til kærtegn

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-05-10 17:33

Mask (med cher. hende der synger) handler om en dreng der har at mærkeligt ansigt ligesom elefant man.

Rain Man.

Bjergkøbing grand prix.

Forrest gump (med Tom Hanks)

Gran torino (med Clint Eastwood)

The Sixth Sense

Den uendelig historie

I kan gå ind på http://www.imdb.com og søge efter en film i kan lide så kan i se hvem der har lavet den og andre film den person har laver.
Eller hvis i kan lide en bestemt skuespiller kan i se hvad han/hun ellers har været med i.

Kommentar
Fra : Creative1985

Dato : 22-05-10 18:18

Rain Man

The Green Mile - utrolig film, kan varmt anbefales

Titanic

Click - Med Adam Sandler - den er sjov, men også sørgelig + den sætter sig også fast, får en til at tænke

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 22-05-10 19:39

A beautiful mind... Med Russel Crowe

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-05-10 20:06

"Kilden i Provence", det er lige din datter...

God Pinse

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 20:36

Citat
Det var ærlig talt lidt tyndt, så hvad siger I andre? Nogle bud?

TROEDE DET VAR ´DIN DATTER´og ikke dig, der skal se tårepresser _?

kan anbefale:
Animal Farm
Anna Frank = den med Ben Kingsly
Kode
Fritz the Cat
er vel ikke i samme gænge??
Ellers findes der tåre?_presserere der er mere eller mindre gode.

Og kan vedkommende læse undertekster? UK/ findes der mange
og sikker bedre film, fra udlandet... Rusland
(Så for et par dage siden en film der noget med PORNO)
men havde indtet med det at gøre_ men GOD film = Tjekisk?
Selv Bambi/ Dumbo/ får jeg sgu da travlt med tørklædet for at se
på IGEN.

Ellers en lille og sikker uset FILM, (The Road).
Starter ´kedeligt´ MEN...! ****
Er du sikker på det ikke er din egen ? efterspørgsel.

Har links til oven-nævnte?
og mange andre.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 20:37
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 20:41

Sidst nævnte kan hentes her

http://download.f60s.com/forums/t/693883.aspx

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 20:42
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 21:02

Hun lavede en film med/ om en såkaldt LadyBoy. virkelig stærk film
ikke porno men REALETY.
http://en.wikipedia.org/wiki/Simone_Signoret

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 21:03
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 21:06
Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 21:08

Citat
Sidst nævnte kan hentes her

http://download.f60s.com/forums/t/693883.aspx

SHIT ???

Super Spar er sgu med på et af billederne......
??????????????????

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 21:14
Kommentar
Fra : marc43

Dato : 22-05-10 22:30

Jeg er også enig med "A beautiful mind". Den rørte også mig og den er også autentisk.

Ellers så kan jeg godt lide "danser med ulve". Den kan man også godt blive rørt af, men det er en anden genre.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-05-10 22:05

Fantastisk, så dygtige I er allesammen. Der er mange gode svar, og point burde deles ud til flere. Lige nu overvejer jeg forslagene, og så vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 25-05-10 07:03

det er altså også et svært spørgsmål at hjælpe med, da film som virkelig rører og sætter sig fast hios den ene.. bare er en sovepille for den anden. kan huske der virkelig skete noget for min sentimentalitet efter jeg fik børn selv. men en film som virkelig satte sig hos mig er "Artificial Intelligence: AI" fra 2001 af steven spielberg.. det er ganskevist en science fiction film, men på den fede måde.. handler om en "adopteret" robotdreng (fantastisk godt spillet af Haley Joel Osment" som må se sig tilsidesat af sine højt elskede "adoptivforældre", da deres eget barn vender tilbage fra coma efter lang tids sygdom.. og så går jagten ind på den gode fe som kan gøre ham til "en rigtig dreng" så han igen kan genvinde sin elskede mors kærlighed. en slags moderne "pinocchio". det lyder måske en smule banalt.. men trust me!! her er der tale om et af spielbergs oversete mesterværker..

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 25-05-10 14:10

Its a beatiful day to die / en god dag at dø - med Dustin Hoffman

Braveheart med Mel Gibson

og Bille August: Åndernes hus og Pelle Erobreren

Alle filmene rører på hver sin måde og kan tudes til - måske lidt gamle, men de holder sku'

Kommentar
Fra : timses

Dato : 26-05-10 13:14

"Ikke uden min datter" med Sally Field..

"The Bucket list" med Jack Nicholson og Morgan Freeman

"Jagten på lykke" med Will Smith

"Det flammende bogstav" med Demi Moore og Gary Oldman

"Brevet i flasken" med Kevin Costner

Værd at se.

Kommentar
Fra : frena1402

Dato : 31-05-10 12:20

Tøsefilm er der nok af :)
Bejamin button er super god film lang men god . ellers PS: i love you er også en skøn film.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 05-06-10 07:54

Tak for svaret Miksi76.