/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Er racister sure hele tiden?
Fra : ItsGreen
Vist : 999 gange
50 point
Dato : 20-05-10 19:55

Jeg gik en tur i dag og så en masse forskellige racer. Så kom jeg til at tænke på om en racist kan kigge på en mørk person uden at blive sur?
Hvis han ikke kan det, så har da godt nok rigeligt at se til med at være sur. Eller undertrykker de deres had blandt andre mennesker?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-05-10 19:58

Ja du hører til slagsen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-05-10 19:58

Torsk

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 20-05-10 21:48

Hvad synes du selv?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-05-10 02:22

Racister bliver sure, det gælder især de grupper af indvandrere der overfalder sagesløse hvis de kigger på dem.

Men indvandrere er jo ikke racister ifølge vores slappe lovgivning

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-05-10 19:40

Citat
om en racist kan kigge på en mørk person uden at blive sur?

Du formoder altså at en racist ikke kan være mørk ?

Citat
Hvis han ikke kan det

Du formoder altså af en racist er af hankøn ?

Citat
Eller undertrykker de deres had

Du formoder altså at en racist hader andre ?

Hvis du er homoseksuel bliver du fyldt med had hver gang du ser en af modsatte køn ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-05-10 20:04

Kan en neger være homoseksuel? og hvad så hvis han også er transvestit og racist samme tid, hader han så sig selv? Jeg antager ganske rigtigt at en neger er en han.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 21-05-10 21:12

En racist er bland andet en der antager de fleste andre for at være racister.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-05-10 23:18

Citat
I Gjellerupparken i Århus er grønlændere i årevis blevet udsat for chikane, overfald eller endog stening fra unge somaliere og arabere.[9] I 2007 måtte ti grønlandske familier derfor flytte fra området.[10]

Kilde : http://da.wikipedia.org/wiki/Racisme

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 22-05-10 04:10

Hahaha scootergrisen.. det var dog et sørgeligt indlæg du blandede ind i min tråd? Arabere der overfalder grøndlændere? hvorhenne er det dog sket?

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-10 07:08

Helt serøst: Nej, de er da ikke nødvendigvis sure hele tiden. Jeg har en ældre dame i mit nærområde, som ikke lægger skjul på, at hun er racist, når det så er sagt, så er hun det sødeste menneske overfor os alle. Hun har to hjemmehjælpere, som hun er vældig glad for - de er begge af anden etnisk herkomst. Konfronterer man hende med, at hun jo ellers ikke bryder sig om indvandrere, så siger hun: jamen, disse to er anderledes. Jeg tror, hun har set sig ond på alle de grimme ting, hun hører om i medierne, men når det kommer til hverdagen, så omgås hun med flere, som hun faktisk godt kan lide. Også vores lille lokale grønthandler er hun glad for. Han er så høflig og hjælpsom

Mon ikke dette gælder rigtig mange såkaldte "racister". Mange af dem kender nogle af anden etnisk herkomst, som de alligevel godt kan lide? Medierne er bare med til at skabe den såkaldte racisme.

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 22-05-10 20:53

Ja det giver da mening.