/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulv mailng
Fra : gril
Vist : 1036 gange
200 point
Dato : 15-05-10 23:37

Jeg skal til at male mig gulv. Så vil hør hvor jeg kan købe noget billiget gulvmaling det skal vær hvidt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-05-10 23:45

Du kan få masser af billig hvid maling. Men hvis du skal gå på det gulv, er der kun en dyr tokomponent maling som kan holde.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-05-10 00:16

Er det træ eller betongulv?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 16-05-10 01:16

det er træ gulv

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-05-10 06:44

man maler ikke et trægulv. det sliber man så det ligner et nyt gulv.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-05-10 10:15
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 16-05-10 11:28

Jeg kan kun give trimare46 ret, man maler bare ikke et trægulv, det er måske pænt i nogen tid, men så bliver det kun grimt efterfølgende - og hvidt er da helt tosset. Det er kun indretningsarkitekter og andre højlærte som kan finde på den slags tosserier, og helst i et TV program, men her ser man det jo også kun en gang. DON'T DO IT

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-05-10 11:44

Lej en gulvslibemaskine i dit byggemarked og behandl det med hvid lud, det bliver så flot. Afhøvlede / afslebne gulve er in for tiden og enormt nemme at vedligeholde. De skal bare støvsuges og en gang om måneden vaskes med hvid lud.
http://www.triptrap.dk/Default.aspx?ID=185

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 16-05-10 11:59

Man skal bare passe på ikke at slibe mere en et par mm. af, da man ellers risikerer at slibe ned til fjer og not, med et ødelagt gulv som resultat. Hvis der er lidt afstand mellem gulvbrædderne så kan du evt. med en skydelære måle afstanden fra overkant til fjeren, husk også at tage højde for at et gammelt gulv, hvis det er det du har, godt kan have nogle gulvbrædder, som buer lidt, hvilket gør det lidt mere problematisk at slibe gulvet ned. Skal du gøre det efter de gamle 'opskrifter' så skal det afhøvlede gulv først kalkes med læsket kalk og derefter, når gulvet er tørt, afvaskes med brun sæbe, ikke det flydende stads, men rigtig gammeldags brun sæbe i varmt vand. Det giver en mere slidstærk overflade end alm. ludbehandling, men det er et stort og tungt arbejde - har prøvet det selv.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-05-10 14:03

Det billigste er hvis du selv laver din maling.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 16-05-10 18:01

Citat
Det billigste er hvis du selv laver din maling.

hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : gril

Dato : 16-05-10 18:02

mig gulv er allerede malet hvidt i for vejen

Accepteret svar
Fra : knma

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-10 13:00

Hos A-Maling.dk kan du købe Sigma maling til fornuftige priser. Der er også gulvmaling til trægulve.

http://www.a-maling.dk/product.asp?product=614&attrib=2&attrib1=117&attrib2=120

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 09-06-10 17:19

Tak for svaret knma.