/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hestetrailer
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 6581 gange
200 point
Dato : 14-05-10 17:10

Skal i gang med at renovere en to hestes hestetrailer jeg skal bruge 2 karosseri/støbeplader i målene 1500 x 2500 x 15 mm

Nogen der har en ide om hvor jeg får dem billigst og bare glimrene hvis der også er en ca pris

Jeg ved godt at det bliver billigere hvis jeg får dem i standard mål og så laver nogle samlinger men det ønsker jeg ikke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-10 17:30

Er det karrosseriplade du skal bruge ? eller Hvad ?
Hvis det er noget dyrene skal stå på , tror jeg ikke tynd karrosseriplade er godt. bullboard må være sagen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-10 17:32

15 mm stålplade er det en kampvogn du vil bygge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-05-10 17:39

en støbeplade i den størrelse, koster over 3000 kr hvis man skal tro på hvad tømmerhandelen siger.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 14-05-10 18:05

Hvis du laver bund i 15 mm stålplade tror jeg, at du kan glemme alt om heste i den trailer. Den bliver så tung, at der næppe bliver lasteevne tilbage.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-05-10 20:12

Jeg tror du skal vælge en 20mm plade hvis du vil være sikker på at hesten ikke ryger igennem bunden.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-05-10 22:00

karosseri plade er det samme som støbeplade og er et produkt lavet af træ

Hedder sådan fordi det ofte bruges til træoverbygninger på lastbiler.

Original pladen er 15 mm og der er ikke plads til mere den har båret heste i mange år.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 14-05-10 22:30

Så vidt jeg husker er en hestetrailer opbygget med rørramme, hvorpå man skruer siderne ?

Der skal jo også være noget at montere den langsgående pullert/stødpude på i begge sider til at tage af for hestene under kørselsbevægelser, og noget tilsvarende i midten mellem hestene.

Afhængig af hvor du bor i landet, kan det blive ganske kostbart at fremskaffe de omtalte karosseriplader.
De kaldes i øvrigt også støbeplader, da det er noget nær det eneste som er vandfast, formstabilt og stærkt nok til at bygge støbekasser op med, til større beton konstruktioner.

Jeg tror du skal forhøre dig i din omgangskreds, om der skulle være nogle entreprenør/struktør/beton/tømrer folk, som véd hvor man køber og leverer sådanne støbeplader til cementstøberier.
Du kunne jo nok få én med til den rigtige indkøbspris, da de købes hjem i hele vognlæs.

Er du fra Fyn, vil jeg straks anbefale OdenseLavprisTømmerhandel (www.olt2.dk)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 14-05-10 23:01

faneme ikke så kostbare som hvis man forsøger at købe det som original reservedel.

Mit største problem er faktisk at få den i rette mål. I normal mål kan jeg få den til 500 kr stykket i trælasten

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 14-05-10 23:27

Hvis prisen ikke er et problem (relativt ...) skal du jo bare bestille den hjem, og vente.

m^2 prisen er vist nogenlunde den samme, det er transporten der løber op, da den er uhåndterligt stor.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-05-10 09:00

Spørg efterdouglaspladei den lokale tømmerhandel. Den har både en riflet og en glat side.

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 15-05-10 19:21

hej
sidste sommer byggede jeg en hestetrailer om.
købte 3 stk plader 150X300 sleb den let grundmalede og slutmalede 2 gange i en flot farve med høj glans
Nu er hele traileren med nye plader og IKKE nittet men boltet med rustfrie stålbolte og det har cirka kostet 3000 for plader ( bund + 2 sider og 2 forplader ) maling ca. 1000 og 200 kr. for bolte og slibepapir.
Mener at bund var 15mm og sider 9mm. mangler bare at male glasfibertoppen når det bliver godt vejr og så har jeg en NÆSTEN ny hestetrailer, Den er bare flot og alt er nyt. Nye bremser og kabler kostede ca. 6000 hos den lokale mekaniker.
MVH. Ole

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 15-05-10 19:29

Glemte at pladerne var købt på det lokale byggemarked hvor jeg er en god kunde så de plader der koster 1500 kr. fik jeg til 800 når de bestemte hvornår de ville levere. mener at 2X800kr for 1500X3000X9 og 1400 krfor 1500X3000X1500
Ringede flere steder og flere byggemarkeder var med på at finde en rigtig pris.
MVH Ole
Held og lykke og spar ikke på den sidste krone hellere have den trailer der kun er en AF

Annuller spørgsmålet
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-06-10 09:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål