/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Samsung 32 , Digitalt TV...
Fra : cobran
Vist : 3465 gange
95 point
Dato : 12-05-10 00:09

Goddag.

Jeg vil gerne skifte fra at bruge analog kanaler til digital!

Men når jeg trykker "digital" knappen og går ind ind i instillinger for at scanne de digitale kanaler siger den - Channel not found (mono)

i instillinger hvor man kan vælge picture, sound ... så kan jeg ikke vælge den midterste der hedder "channel" hvor jeg kan lede efter kanalerne!

Hvorfor kan jeg ikke finde de digitale kanaler?

"jeg har et Samsung 32" LCD-TV LE32A656 TV!"

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-05-10 00:20

Hvilken type antenne har du?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-05-10 07:03

det er en mpeg2 tuner der er i

har du yousee skal du have mpeg4 for at se alle de forkellige digitale kanaler

men et du skal vælge netværk id 151 eller 150 hos yousee nogle tv kraver det at du vælger et andet sprog freks finland og her kan du så vælge at indtaste netværks id

vær ops på at det skal være tvb-c tuner til kabeltv og dvb-t til stue antenne og her vil du ikke kunne se DRhd Dr4 med flere pga mpeg2

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-10 14:09

hvis du ikke har installeret sidste nye firmware,.. modtager du sikkert "kun" analog signal,
prøv at tjek efter, :
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=LCD%20TV&model_nm=LE32A656A1C&disp_nm=LE32A656%2F676&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2063563&prd_ia_cd=13010100&model_cd=&menu=download&menu2=detail

jeg havde samme problem med mit Samsung,.. godt nok af typen LED,
med det ser ud til at princippet er det samme.

derefter laver du en ny kanalsøgning (digital)
herefter er programmerne lagt i 'digital' orden,..
dvs. hvert program er beskrevet med tekst fx. DR 1 - 6'eren - 3+ osv.
så alt hvad du selv skal gøre er at flytte programmerne hen på den placering der passer dig.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 12-05-10 15:39

Jeg har Stofa

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-10 15:52

Citat
har du yousee skal du have mpeg4 for at se alle de forkellige digitale kanaler

- gælder også for Stofa...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 15:59

Citat
gælder også for Stofa

NEJ....

De sender OGSÅ i mpeg2 - GRATIS

Citat
DVB-T Modtager

med den går ikke til Stofa - det skal være dvb-c

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-10 16:47

Undskyld, troede at digital modtagelse krævede mpeg4...

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 12-05-10 18:45

Så med stofa ... skal jeg så upgradere firmware for at det virker? eller købe en dvd-c ?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 12-05-10 18:46

* DVB -c

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-10 18:47

Citat
Jeg har Stofa

Det er jo fint,
har du også installeret firmwaren, ?
firmwaren er en betingelse for at du kan modtage digitalt TV

firmwaren ligger her, :
http://www.samsung.com/dk/support/download/supportDownDetail.do?group=&type=tv&subtype=LCD%20TV&model_nm=LE32A656A1C&disp_nm=LE32A656%2F676&language=&cate_type=all&mType=FM&dType=D&vType=&cttID=2059817&prd_ia_cd=13010100&model_cd=&menu=download&menu2=detail

den skal du hente ned på et USB stik,
USB stikket sættes derefter i dit TV, og firmwaren installeres,
Så er du klar til at se digital TV,

forudsat dit TV er Dansk,. og beregnet til det Danske marked,..
dvs har betegnelsen (LE32A656A1FXXC) på TVets id plade,
ellers skal du indstille til Finsk, sprog / menu,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 20:35

Drop al det henten firmware - det har IKKE noget med sagen at gøre....

Dit TV har IKKE DVB-c modtager - og det er nødvændigt for at modtage det digitale signal fra kabelTV (stofa)

Så ja - du skal have en "løs" dvb-c modtager eller Zaptorboksen fra Stofa.....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-10 22:05

Gad vide hvad det betyder når der står,.. Digital TV Tuner DVB-C, DVB-T,
under : >Samsung 32" LCD-TV LE32A656<
http://www.proshop.dk/showProduct.aspx?prodid=162303

hvis det var mit TV ville jeg skynde mig at installere den firmware,
det tager 5 min…
boks, eller ikke boks,… firmwaren skal installeres under alle omstændigheder,

der er faktisk en grund til at den er lagt ud på Samsungs hjemmeside,

uden firmwaren kan du ikke modtage digital TV,
så er det lige meget hvor mange, og hvilke bokse du installerer.

Jeg havde præcis samme problem,
Og stofanet,
Og MPEG4 tuner
Og Zaptorkort
Og… intet hjalp før firmwaren blev installeret.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 13-05-10 00:46

Jeg har installeret firmwaren på en tom USB og når jeg sætter den i tv´t i wiselink så kan den ses, men jeg har 3 valgmuligheder!

Photo

Music

Og Setup

jeg kan godt se firmware filen under de 2 første men jeg kan kun se dem , men ikke vælge dem! hvad sker der ? :) syntes ellers jeg har fulgt guiden tæmmelig godt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 08:08

Citat
Gad vide hvad det betyder når der står,.. Digital TV Tuner DVB-C, DVB-T,

Ja - det er et godt spørgsmål....

Hjemmesiden modsiger sig selv

Citat
Tv-tuner 1x analog, 1x digital
Digital TV Tuner DVB-T
Digital TV Tuner DVB-C, DVB-T

Jeg tror IKKE den har DVB-c (men tjek manualen - det sælges måske i 2 udgaver)

Alle andre hjemmesider siger KUN T-tuner

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 13-05-10 11:51

jeg smutter lige på ferie til søndag men håber der er kommet nogen spændende svar til den tid!

*Mange tak ind til videre!

Men jeg har tænkt: at købe en DVB-C Tuner. Hvor ville være bedst at købe den?

Og så håber jeg at jeg kan få svar på hvorfor jeg ikke kan updatere firmware med min USB! jeg fatter ik hvad jeg gør forkert

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 12:31

Smut du bare på ferie

Men det ændrer desværre ikke svarene før vi med sikkerhed ved om den har DVB-c

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 14-05-10 04:25

Citat
Jeg har installeret firmwaren på en tom USB og når jeg sætter den i tv´t i wiselink så kan den ses, men jeg har 3 valgmuligheder!
Photo

Music

Og Setup

Hmm,.. det lyder forkert,...
der findes nogle USB stik der er opdelt i flere mapper,
jeg er næsten helt sikker på det skal være et ’rent’ stik,. altså ingen opdeling,

prøv at følge denne vejledning slavisk,
når du har hentet filen (firmwaren) ned på din PC,
tilslutter du et tomt USB stik, og flytter filen over på USB stikket,
mens det stadig sidder i din PC,.. dobbelt klikker du på filen,… klik igen på install,
herefter begynder udpakning af filen,.. som så skulle komme til at hedde MT8226
nu skal du lave en ’sikker fjernelse’ af USB stikket, (fra PCen)

Vigtig
inden du tilslutter USB stikket, til TVet Wiselink, skal TVet stå i ’standby’,.. !!
når USB stikket er tilsluttet,.. trykkes / tændes samtidig, på 2 knapper,.. !!!

(knappen SOURCE nederste højre hjørne på TVets front,
og knappen Power på fjernbetjeningen
)

derefter skulle opdateringen begynde automatisk,
TVet slukkes,. og tændes igen, når opdateringen er afsluttet,

hvis du har udført det hele korrekt,.. og det stadig ikke virker ok,
vil jeg foreslå at du kontakter Samsung.dk support, pr tlf.
de har en nogle særdeles dygtige og tålmodige fagfolk der taler Dansk,
(man-fre 9-18. tlf. 70 70 19 70)

så er du helt sikker på at få den rigtige vejledning,
inden du begynder at investere i evt unødvendig udstyr.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 16-05-10 16:57

Hej.

Øv! jeg kom ellers et stykke videre denne gang!

jeg gjorde præcis som du sagde og endelig stod der " USB Searching" men lige efter står der No Signal! Ærgeligt men jeg må vel bare ringe til Samsung så :D

Ellers mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-10 18:23

Citat
No Signal!

Forstå det dog....

Dit TV har IKKE DVB-c - derfor INGEN signal

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 95 point
Dato : 16-05-10 20:21

Citat
" USB Searching"

tjaa,.. så søger det da i det mindste efter filerne,..

hvis ikke dit USB stik indeholder disse filer, ?
http://peecee.dk/upload/view/245302

bliver du nok nød til at ringe til Samsung,
det kunne være interessant at få at vide hvad Samsung support mener,

skriver du et lille resume,.. så andre KANDU’er også kan blive lidt klogere.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 17-05-10 10:59

hehe det skal jeg nok

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-05-10 02:59

Citat
hehe det skal jeg nok

hvad sagde de så til det,..... Samsung.dk ?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-05-10 10:56

jeg har ikke haft tid til at ringe til dem men jeg ringer til dem på mandag

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 29-05-10 16:38

Nu er jeg nået så langt at jeg har købt mig en zaptor box.
Jeg har fået sat boxen til og dér kunne jeg endelig updatere min firmware!

Nu er problemet bare at jeg bruger en LinkSys router, og jeg har læst at man skal bruge en switch for at få boxen til at gå online. Nu har jeg bare sort skærm hvor der står " No Response from Gui.zaptor.dk "

Som jeg har læst herinde :

En router kan påvirke trafikken - det kan en switch ikke - groft sagt.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60220&title=zaptorinternetforbindelsen

Mvh. Cobran :/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-05-10 10:39

Var det virkelig Samsung.dk/support der anbefalede dig at anskaffe en zaptor box, ?

fik du koderne,. fra Samsung,. som skal indtastes for at kunne se digitalt TV,
og har du indtastet koderne inden du lavede en ny kanal søgning. ?

Ps. du skal ikke regne med at få en brugbar vejledning hos stofa,
stofa er kun interesseret i at sælge zaptor boxen,

i forbindelse med en ny (digital) kanalsøgning,
skal du desuden ændre følgende tal i opsætningen,
som begynder i forbindelse med at du sætter kanalsøgningen i gang,

Indtast Netværks ID = 00000
Indtast Frekvens = 346.000
Indtast Modulation (QAM) = 64
Indtast Symbolrate = 6900

Hvis det stadig ikke lykkes, kontakt Samsung.dk/support igen,
undgå så vidt mulig at blive vejledt/villedt af stofanet,...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-10 10:47

Og når du så har købt dig fattig i bokse, køber du et TV med c-tuner

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 30-05-10 21:47

Samsung.dk kunne ikke hjælpe mig. De sagde "Vi har desværre ingen oversigt over de forskellige udenlandske modeller"

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-05-10 23:58

Hmm så er det sikkert fordi dit TV er parallel importeret,
og UDEN Dansk tuner,.. det spurgte jeg ellers om for længe siden,. uden svar,..!!

Citat
Dato : 12-05-10 18:47

forudsat dit TV er Dansk,. og beregnet til det Danske marked,..
dvs har betegnelsen (LE32A656A1FXXC) på TVets id plade,
ellers skal du indstille til Finsk, sprog / menu,

så er der nok ikke mange der kan hjælpe dig,.. desværre,
jeg ved at det i ’visse’ tilfælde kan virke ved at opsætte TVet til et andet nordisk/skandinavisk sprog,
en ’løs’ Dansk tuner kan du højest sandsynlig ikke få fat i.

men det er vel begrænset hvad du har givet for TVet
du kan jo så ’glæde dig over at du kan købe et nyt (Dansk) 32” for ca det samme som mit er faldet i pris,

jeg købte mit (46”LED) lige inden vi gik over til digital,.. dengang var billigste pris 13.500 kr.
for et Dansk,.. et parallel import kunne købes 2500 kr. billigere.
heldigvis købte jeg det ’Danske’,. Og derfor virker det perfekt.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 31-05-10 00:05

jo jeg gad ik give så meget for det ... fandt et til 6500. Er ellers meget glad for det ind til videre! jeg har lige købt en switch som stofa support siger jeg skal . så må jeg se om det virker!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 09:08

Der er INGENTING der virker UDEN DVB-c tuner

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-06-10 03:57

nu har du fået en mpeg4 tuner så nu har det intet med tv'et at gøre mere. nu et tv'et "bare" en skærm har du problemer med boksen skal du kontakte http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=45

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 09-06-10 22:27

Tak for din hjælp EA_HS.

Jeg har fået opdateret firmwaren og bruger en zaptor.

Der er nogen små problemer fordi jeg ikke har nok porte til 4 computere, en zaptor og en ps3 online. jeg har jo stofa hvor jeg max kan bruge 4 porte.

Nårh men tak for hjælpen, nu virker det meste da.

Mvh. Cobran