/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
fjernbetjening til portåbner 433 mhz 22
Fra : emlau
Vist : 10220 gange
100 point
Dato : 09-05-10 16:30

Min fjernbetjening til portåbneren er gået i stykker, ved den sender med 433 mhz 22 bit. Tænker nu på om det kan gøres billigere end de 500 kr. Jydeport forlanger. Jeg har 3 fjernbetjeninger til et hus alarmsæt jeg ikke bruger, ved dog ikke lige hvad de sender (mhz eller bit), men de virker ikke til porten (suk). Der er sådan en "lære" funktion portåbneren, som "lære" en ny fjernbetjening.
Hvad er det vigtige? de 433 mhz? eller de 22 bit? Nogen der har et forslag til en nøglerings stor fjernbetjening der kan bruges??

Mvh. Ronnie

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-05-10 19:17

Du skal bruge en original fjernbetjening. De er tilpasset til din port.
Nu er 500 kr. jol ingenting i forhold til hvad hele porten har kostet.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-10 20:39

Hvad er det vigtige? de 433 mhz? eller de 22 bit?
Begge dele lige er vigtige. (Hvad er en elefant uden snabel).

Første del er bære frekvensen, der gør det muligt at sende... Bit mønster er koden (svarende til mønster på nøgler) der bestemmer om det er din eller naboens port der åbner, hvis begge sender på samme frekvens.

Du kan måske se om der findes noget på nettet der kan bruges. Dog er det sådan at alt radioudstyr skal være godkendt, for ikke at forstyrrer andet udstyr der er er lovligt.

Så jeg vil også anbefale at du holder dig til orrignalt udstyr.

vh Ben

Kommentar
Fra : emlau

Dato : 09-05-10 21:05

Ok, Det med de 22 bit er som mønster i nøglen ved jeg ikke? Man koder den ind ved at trykke på en "lære" knap. Og genboen har også en jydeport, den fjernbetjening lånte jeg lige "lærte" den og den virkede. Bare for lige om det var det, der var galt.

Jeg tænkte bare, at de har en fjernbetjening i Harald Nyskrald til 149; til deres portåbner den bruger også 433 mhz. men bit ved jeg ikke. Så om den kunne bruges???
Det er da tyveri ved højlys dag, at tage 500 kr. for sådan en.

Man kan også få/købe fjernbetjeninger der "lære" af den betjening man har, de er noget federe end det plastik-pis til 500 kr. Og de koster 300 kr.

mvh.

Godkendelse af svar
Fra : emlau

Dato : 19-07-10 14:41

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-02-13 17:41

Hej!

Jeg har samme problem og forespurgte tidligere idag i Stark, som kontaktede Jydeport og det endte med et tilbud på 750 kr. for varenr. 192011 inkl. fragt!!!!

Det kan jo simpelthen ikke passe, når en helt ny omgang automatik fra f.eks. Einhell kan fås for 800 + fragt andre steder. Ja, den skal så monteres

Google, google!! På jydeport.dk kan man hente manualer hvoraf fremgår, at fjernbetjeningen har reservedelsnr. 94335E, og portåbneren hedder derudover Liftmaster...

Anyway viste en hurtig søgning, at Dørbørsen A/S i Horsens fører dele til.... Tadaaaaa... LIFTMASTER!! Også den umådeligt dyre fjernbetjening, formedelst 350 kr. + fragt, i alt 433 kr.!!!! (For varenr. 94335e)

Da jeg fortalte indehaveren hvad Stark havde forlangt, grinte han lidt og sagde at Jydeport køber varerne hos ham, til samme pris, så inden den nåede frem til Stark ville prisen være deroppe af...

Jeg er målløs!!!