/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indhold af mappe forsvundet
Fra : Newsreader
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 01-05-03 23:28

Af en eller underlig grund er indholdet af "C:\Program Files\Windows NT" forsvundet, og jeg har ingen ide om hvornår det er sket. Men, når jeg ønsker at se indholdet af mappen får jeg efter godt 20 sek. en besked om at min disk ikke er formateret og om jeg ønsker at formatere den nu.

Kan nogen hjælpe mig med at få løst dette problem, dels så jeg kan få adgang de filer der ligger i mappen, dels med en forståelse af, hvad i alverden der kan være sket.

Jeg kører WinXP.

mvh
newsreader

Kommentar
Fra : aj101

Dato : 01-05-03 23:44

hmmm, den mappe skal du da ikke bruge til noget hvis den ligger under "C.\Program Files\......, det er jo ikke mapper der bliver brugt af styresystemet

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 01-05-03 23:52

Blandt de programmer jeg ikke længere har adgang til er fx WordPad, Hyper Terminal og Pinball. Ikke fordi jeg bruger disse, men jeg ved ikke om der er ander der mangler eller som har betydning for hvordan systemet kører.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 02:18

Har du tjekket om du har fået en virus?og har du ikke et virus program så tjek online, til venstre på siden>

http://www.pandasoftware.com/virus_info/virusometer

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 02:34

http://www.free-av.com

http://www.grisoft.com/html/us_downl.htm?session=0e4879d5a5b5debfb2ad18e5331f7f1e
Her er et par gratis virus programmer,hvis du står og mangler et.
Det lyder mystisk dit problem,men i program fiels er der ikke noget du ikke kan undvære,det er som reglen programmer du selv har indstalleret og så
er der nogle programmer der godt kan lide at indstallerer sig der hvis man ikke selv vælger mappe.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-05-03 06:50

prøv med en fejlsøning af drevet
1.åbn denne computer
2.hæjre klik på drevet og vælg egenskaber
3.find fanen funktioner
4.klik på fejlsøniing og marker de 2 punkter inden du gå igang
5.sig ja til at den undersøger drevet ved start.

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 02-05-03 07:53

Jeg kan ikke gennemgøre en fejlsøgning. Jeg får en fejlmeddelelse om, at programmet mangler adgang til nogle filer, også efter flere reboots.

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-05-03 08:13

Prøv nogle af de mange onlinescanner-værktøjer på
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
På dette websted kan du også finde en gratis fast virusscanner. Der er vel ca. 10 forskellige!!!!!
Dit problem kan sagtens skyldes virus eller malware, så tag nu og brug de scannere jeg henviser til.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 13:20
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 13:55

Når du har tjekket for virus så prøv åbne komandopromt eller skriv CMD i kør,
derefter skriver du i cmd sfc /scannow og sætter din win cd i dit cdrom drev
og trykker enter,nu tjekker den og du har de rette filer og versioner af disse, se om det hjælper noget.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 14:05

om

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-03 14:24

Forresten du kan godt lukke hoved menuen som åbner sig når du sætter din win cd i og cmd kan du også lukke når scanningen er gået igang så du kan se operationen køre.

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 05-05-03 01:03

Ingen virus og scanningen med "cmd sfc /scannow" hjalp desværre heller ikke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-03 11:00

Hej
Det er mysstisk,denne side har hjulpet mig meget med at løse problemer,måske
kan du finde noget der kan løse dit,jeg har ikke tid til at lede selv,prøv
at rode lidt rundt her>http://www.kellys-korner-xp.com/xp.htm

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Newsreader

Dato : 22-05-03 17:24

Desværre har jeg ikke kunnet finde noget der.