/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Født Roager, men hvor?
Fra : jonasABC
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 06-05-10 12:16

Min farmor Adolfine Rebekka Christensen, født Roager, levede det meste af sit liv i Fredericia,
men hvor blev hun født? - Hun boede i mange år i Købmagergade 70 Fa. og døde
omkring 1953-54, og da gætter jeg på hun har været ca. 75 år gl.

Hun er muligvis født i sønderjylland, da hendes mand, min farfar, var født i Starup
i nærheden af Haderslev.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-10 18:34

I kirkebogen ved hendes død, står fødesogn.
Kirkekontoret i Fa kan vise dig siden med afdøde kvinder.
Eller nærmeste landsarkiv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-10 18:36

Hvis ikke gravstedet findes mer.
Kan stenen muligvis findes blandt sjøjfede gravsteder.
Fødestedet kan stå på stenen.

Kommentar
Fra : jonasABC

Dato : 12-05-10 12:26

Det tyder på at jeg skal til Fredericia, havde håbet jeg kunne finde hende over arkivalieonline,
men de har kun årstal op til 1924, for både Michaelis og Trinitatis sogne! - Det er de to steder jeg gætter på hun kan ligger begravet...

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 07-06-10 20:18

Der er en by der hedder Roager som ligger i Hviding herred, Tønder amt.
Hvis hun ikke selv er født der, må hendes forfædre være det.

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 08-06-10 07:58

Jeg glemte at nævne at Roager ikke blot er en by men også et sogn.
Jeg har været ude for så mange i tidens løb der er endt med deres fødeby/sogn
som efternavn - Især hvis de er rejst fra landet til København eller en
anden større by.

Annuller spørgsmålet
Fra : jonasABC

Dato : 22-06-10 16:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål