/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Langsom ADSL hos TDC
Fra : tdj
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 01-05-03 21:23

- Et ikke sjældent emne på Kandu.dk, har jeg lagt mærke til.

Mit problem er dog af en lidt anden natur, end de svar jeg har læst til tidligere spørgsmål tager hensyn til.

Jeg søger ikke velmente råd om at skifte teleselskab. Det er jeg alligevel på grænsen til at gøre. Men min indbyggede nysgerrighed kan ikke lade være med at spekulere på om der kan lægge andet til grund end blot et fjendtligt indstillet TDC.

Først lidt brænde til TDC-bålet :

Vi starter blidt : Jeg måtte jeg vente 14 dage på at få tilsendt modemet.
Det var så defekt, og jeg ringede for at få det byttet.
Jeg ventede yderligere 10 dage på modem 2.
(Alt imens jeg naturligvis (set med TDC-øjne) betaler fuld abonnement fra dag 1).
Modem nr. 2 var også defekt. Jeg ringede og aftalte besøg af tekniker.
Her ventede jeg 'blot' 4 dage før deres mand "..er i området", som de sagde.
Jeg oplyste mine arbejdstider, og tog fri en time tidligere (for egen regning).
Alligevel HAVDE teknikeren været og banke på mens jeg var på arbejde.
Jeg ringede og aftalte ny tid. 6 dages ventetid.
Tog HELE dagen fri just in case (Der røg så den dagsløn).
Han kom, han så, han sejrede. Alle stik, ledninger, bokse og modemet virkede.
JUUUBBIIIIIII. SÅ skal der downloades.

Nu til problemet : (Pyha, endelig)

Uanset hvad jeg downloader, og hvorfra, stabiliserer hastigheden sig omkring 50-54 Kbps. Selv når min kæreste sender mig frække billeder (og DET kan KUN gå for langsomt) på trods af hendes bredbånd og 128 Kbps uploadhastighed.
Jeg har selv 512/128, og det undrer mig, at jeg kun i et split sekund, for længe siden så hastigheden blinke op på 62 Kbps (grafik-kortet kunne dårligt nå at tegne det på skærmen), og aldrig igen siden.
Jeg har downloaded adskillge Gb (det meste lovligt.... eller.... måske.... nåh, ja), så problemet er ihvertfald ikke sporadisk.
Er der nogen, der kan hjælpe.

MVH tdj

P.S. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPP, si'r jeg til dig.

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 110 point
Dato : 01-05-03 21:31

er det mig der har misforstået spørgsmålet, eller har jeg ret når jeg siger at du har blandet byte og bit sammen. 512 kilobyte pr. sekundt =51,3 kilobit pr. sekundt.

Ikke lige min stærkeste område, men synes selv det lyder lidt hen i den rigtige retning

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 21:33

synes desuden at dit TDCbål ser ud til at måtte brænde ganske lystigt

/ZeroXP

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 01-05-03 21:45

ZeroXP

The easiest 100 hundred points, you'll ever make.

Jeg tror faktisk at du har ret. 512 Kbit/s er sådan set lig med 64 Kbyte/s.
Damn, det er en anelse pinligt det her. Utroligt jeg overså den!
Men tak for at AHA-oplevelsen. De gør livet værd at leve.

P.S. Er vild med dit brugernavn (hvis det ellers betyder hvad jeg tror det betyder. Jeg mener, jeg har ikke just verdens bedste rekordliste, når det gælder det åbenlyse *G*

Godkendelse af svar
Fra : tdj

Dato : 01-05-03 21:46

Tak for svaret ZeroXP.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 21:49

ved ikke hvad du tror det betyder, men men det betyder "Nul XP", altså ingen XP. XP er godt nok, men det mangler bare noget, derfor navnet.

Ha' god aften - Zero-nul-nix-ingen-XP