/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Frontline combo vet
Fra : johanma
Vist : 1699 gange
500 point
Dato : 01-05-10 22:30

Er indholdet i frontline combo vet det samme uanset om det er beregnet til hund eller kat?

Er forskellen kun mængden i hver pipette og så selvfølgelig prisen?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-05-10 22:53

Der er lidt forskel, mængden og det til kattene er lidt fortyndet.

De kan jo ikke tåle lige så meget som en stor hund.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-10 22:54
Kommentar
Fra : johanma

Dato : 01-05-10 23:09

Wuhuuu det ser jo godt ud

Jeg har også regnet lidt på det og i forhold til mit behov er der en besparelse på ca 35 kr. pr. mdr. pr. kat, så det er jo en del.

Men mon der er forskel på de forskellige slags frontline?? Jeg vil gerne bruge combo, for at få udryddet ALT

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-10 00:07

Du skal bare være opmærksom på, at mange steder i landet virker frontline combo bare slet ikke, fordi det er blevet misbrugt så meget, at lopperne har udviklet resistens/immunitet over for midlet.

Og jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget af det stads du egentlig smører kattene ind i og hvor ofte, når du ligefrem kan spare så mange penge hver måned.
Det er jo giftstoffer dyrene udsættes for

Og Frontline combo udrydder ikke alt, selv om det skulle virke hos dig.

Men det udrydder kun de levende lopper der er på dyret....de udrydder ikke loppeæggene som ligger overalt i hjemmet og som er det største problem hvis lopperne først en gang har invaderet dyrene.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 00:59

Dova:
Endnu er lopperne ikke resistente her!
jamen du får da lige mit regnestykke (der er 5 linger):
Ved frontline combo vet til kat 6 pk.    300 kr. =   50 kr. pr. kat pr. mdr.

Ved frontline combo vet til hund 3 pk. (20-40 kg)
(2,68 ml. / 0,5 ml = 5,36) (79 kr. pr. pip)
hver pip kan dække 5 katte,
dvs. 3 pip, holder 3 mdr (79/5 = 15,8 kr.)
237 kr. =   15,8 kr. pr. kat pr. mdr.

Og så vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg KUN bruger midlet når lopperne er i sving, i går så jeg den første loppe, så nu skal de udryddes. Jeg er udemærket klar over at man ikke skal hælde en liter frontline udover dyrene...

Combo udrydder pænt godt, efter hvad jeg har hørt:

Citat
Beskytter mod nye angreb af voksne lopper i op til 8 uger hos hund og 4 uger hos kat. Forebygger loppernes formering ved at
hæmme udviklingen af æg (ovicid effekt) samt larver og pupper (larvicid effekt) fra æg lagt af voksne lopper i op til 8 uger hos hund og 6 uger hos kat.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-05-10 10:01

Hver måned er misbrug og fuldstændig unødvendigt!

Jeg har haft brug for at give det en enkelt gang mod flåter til min ene hund.

Dyrlægen gjorde mig desuden opmærksom på at man ikke bør give det mere end hver 3. månede!

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 10:30

Dova og taunusanden: Hold kæft hvor er I "kloge" på ting jeg IKKE spørger om!!!
taunusanden: Din dyrlæge er måske af den mening, når det drejer sig om FLÅTER, lopper er noget andet! Desuden er der forskellige holdninger alt efter hvilken dyrlæge man spørger. Der står på pakningerne 1 gang hver 4 uge, DET forholder jeg mig til!
Citat
Og fortsæt så med at behandle regelmæssigt hver 4. uge med Frontline Combo

Citat
Brug Frontline Combo i mindst 3 måneder, efter der sidst er set lopper

Og lad nu for f.. være med at tro at jeg hælder gift ud over kattene i spandevis hver anden dag.
Hele vinteren har kattene ikke fået så meget som en dråbe loppemiddel, og så snart dette hold lopper er udryddet, eller det bliver for koldt til lopperne stopper jeg selvfølgelig igen! Hvor velmenende det end må være, er det p.. irriterende med jeres "viden"!

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 10:43

For lige at friske op, mit spørgsmål er:

Er koncentrationen i hver enkelt pipette den samme hvad enten man køber til hund eller kat?

(jeg er klar over at der er mængdeforskel, se evt. linket fra smuller 54, det er den fremgangsmåde jeg agter at benytte!)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-05-10 10:50

Meget høfligt.
Melder fra her.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 10:51

taunusanden: kan kun sige: Dejligt!!!

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-05-10 10:58

Køb de store? pipetter, og brug så en sprøjte + kanyle, til at dele væsken.
Der kan spares mange penge.
Og du behøver altså heller ikke give MAX dosis, halvdelen er som regel nok.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 11:04

DISKEN_revised: Ja havde også tænkt på at gøre netop det Men nu siger du at ca. halvdelen er nok, vil da gerne bruge så lidt som muligt, men der står hist og pist at mængden er vigtig for at det har effekt. Har du prøvet med ca. halvdelen? eller?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-05-10 11:13

Min kat får får ½ delen af anbefalet dosis.
Hun løber frit ude og har kontakt med alt og intet, og har ikke problemer med tæger/ lus,
det sige tægerne er på hende til tider, men døde.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-05-10 11:16

Hos mig, er det største problem snegle

hun tager til tider en masse med hjem, i pelsen.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 11:23

Snegle??? det har jeg alligevel aldrig hørt om virker loppemiddel også mod dem?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-05-10 11:29

Citat
Snegle??? det har jeg alligevel aldrig hørt om

Der virker det IKKE, nej.
Men når katten har ligget og sovet, eller luret i græsset, kan jeg tænke mig
til at de små snegle, kravler på hende, måske for varmen efter en kold vinter.

Og det er jo ikke mange, men jeg har da pillet mere end 5 små 'gutter' ud af pelsen.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 11:51

ahaaaaa, jamen så go' fornøjelse med sneglejagten

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 500 point
Dato : 02-05-10 11:55

Bruger selv Advantage vet.

Der er 100 mg virksomt stof pr ml.

en pipette til en kat under 4 kg. indeholder 0,4 ml.

Det jeg har læst mig til er at koncentrationen er den samme i det til hunde altså 100 mg pr. 1ml.

Så har jeg ellers ikke regnet på noget.
Altså jeg har ikke blandet mig i om det kan betale sig.

Og så iøvrigt, jeg bliver ved med at bruge det omkring hver 3 måned. Jeg har forsøgt at undlade det, men så kommer lopperne igen. Jeg har også hund og hvis jeg ikke får dem væk fra katten, så er hunden pludselig fyldt. Jeg gider ikke komme hjem efter en ferie og så blive angrebet af lopper-

Siden jeg er begyndt at dryppe med skidtet har vi løst det problem.

Godkendelse af svar
Fra : johanma

Dato : 02-05-10 13:44

Tak for svaret smuller54.
Smuller54: Jeg var ikke kællingemopset på dig!
Fedt at det virker for dig kun at bruge det hver 3. mdr. Jeg må prøve mig frem... Måske sku' jeg forsøge mig med hver 3. mdr., for at se om det virker, hvis det ikke er nok må jeg jo trappe stille ned i antallet af uger mellem behandlingerne.
Så vidt jeg kan se er der samme koncentration i dem til hund som der er i dem til kat, også i frontline combo, ellers kunne jeg jo skifte til advantage.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-10 14:18

Citat
Dova og taunusanden: Hold kæft hvor er I "kloge" på ting jeg IKKE spørger om!!!

Også i den grad, nemlig ...og heldigvis kan du ikke bestemme hvad vi skriver