/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
GPS til / i mobil eller en særskilt
Fra : Avant85
Vist : 529 gange
300 point
Dato : 28-04-10 18:57

GPS til mobilen - er det noget værd ? Og hvis, hvad ska' det være for noget ?

og hvis ikke - hvilken gps ska' det så være

Vi taler Norden OG Europa, hvad området angår

Begge dele skal kunne monteres fast i bilen og ha' et display, som ka' ses, når man kører.

Begge dele skal også kunne tages ud til brug ved en gå-tur, uden at batteriet går død efter 10 min.

Findes det OG hvad skal det være

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-04-10 19:16

Jeg har både en Garmin og en Tom Tom i hver sin bus. Jeg syntes at Garmin er meget bagud med opdatering af kort, ellers kan de næsten det samme. Begge er med trafikinformation (tror det hedder TCM).

hawaii7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-04-10 19:19

Nokia har jo for nyligt lavet al deres kortmateriale gratis tilgængeligt.

De virker rigtig godt, og du kan købe holdere til alle telefoner, der kan fastmonteres i bilen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-10 19:26

Bruger du den meget er en seperat GPS et MUST...

Har du lille skærm på mobilen er en seperat GPS et MUST....

Skal du kun bruge den 2 gange om året er mobilen OK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-04-10 21:18

Nu er det jo sådan, at du skal holde øjnene på kørebanen, og ikke på GPS'en!
Normalt er det jo nok at lytte til de instruktioner som kommer fra den, og kun kortvarigt skele til skærmen, når det bliver meget speget med for mange veje.

Husk at du også kan få en bøde for at have din opmærksomhed på GPS'en, på lige fod med at bruge håndholt mobiltelefon under kørslen.

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 300 point
Dato : 28-04-10 22:09

Snakker vi om en MOBIL der ? kan modtage / eller med indbygget GPS
Er det BARE en der KAN modtage GPS = fra en GPS modtager
der skal købes ved SIDEN AF, så hold NALLERNE fra dem.

Er der indbygget DET HELE ?
Havd styresystem HAR / PDA/ PNA/ MS ???????? android/ symbian/ ?????

Listen er længere end du selv kan regne MED KORT og NØJAGTIGHED.

Har du en Nokia, mener jeg, der findes et GRATIS NAV_ til den,
baseret på Google´s Maps...men det kender andre sikkert bedre til end MIG

Skal gerne give dig et par gode og VELMENTE RÅD/ + SYSTEMER.

MEN__du må altså LIGE komme det LIDT nærmere.

Skal det VÆRE UPTODATE, eller kan du nøjes med en fejlmelding =
Vejen er ikke tilstede = NU / i forhold til for ? før vejen blev døbt

Samme fejl og mangler kan du få ved NYE kort også = gaden/ nummeret kendes ikke

Citat
Begge dele skal også kunne tages ud til brug ved en gå-tur,

Så skal du nærme dig en GPS locker der kan følge dig/ og ruten du har gået.

Prøv QXL, der har lige været en meget billig ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-10 01:06

Du kan jo prøve om det er noget Amaze gps kan hentes og bruges gratis:
http://www.amazegps.com/
jeg har hentet men ikke nået at installere og afprøve om den dur i min nye telefon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-10 01:09

Hvis du skal have noget brugbart ud af det, så kræves der en gps modtager på telefonen, ellers får du kun en cirka position som findes ved hjælp af mobilsendere

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 29-04-10 11:44

Tak for svaret DISKEN_revised.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-04-10 17:01

Hvis du har mod til at prøve det.
http://forum.ppcwarez.org/

Der ligger en glimrende gps her for 200.- klar til brug
http://www.qxl.dk/pris/computer-elektronik-software/gps-navigation/fujitsu-siemens-pocket-pc-pocket-loox/v/an603537058/ls3/
den har været til salg 2 - 3 gange uden at blive solgt.
Dog uden de nyeste kort.
Har selv en magen til og den virker bare, minder meget om XP,
MEN uden telefon, men kan tilkobles