/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Militærvits søges
Fra : anva
Vist : 1151 gange
200 point
Dato : 25-04-10 19:27

For mange år siden fortalte folk på gaden vitser på TV. Denne handler om soldaten, der kommer for sent til at få gevær, men på øvelse bare skal sige "bum-bum". Kommer for sent til at få bajonet, men skal bare sige "stik-stik", for sent til at få tank, men skal bare sige "brum-brum". Og så KOMMER han på øvelse - og hvad sker der så???
Den blev fortalt af smilende ung mand, som jeg ser tydeligt for mig. Men pointen er og bliver væk!!!
Hjælp!
venlig hilsen
Anva

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 25-04-10 19:35

Den unge rekrut er netop blevet indkaldt, og nu skal han have udleveret sin udrustning.

Da han skal have udleveret sit gevær bliver han mødt med følgende:

"Desværre hr. p.g.a nedskæringer på forsvaret har vi ikke længere råd til at udlevere geværer, så du må nøjes med at sige "Bang - bang".

Det måtte rekrutten jo finde sig i, så han gik videre til hvor han skulle have udleveret sin bajonet, og der fik han samme besked:

"Desværre hr. p.g.a nedskæringer i forsvaret kan vi ikke længere udlevere en bajonet, så du må nøjes med at sige "Stik - stik".

Rekrutten måtte jo acceptere de barske realiteter.

Der gik et stykke tid, og rekrutten kom ud på sin første øvelse.

Han står nede i sin skyttegrav og ser pludselig en af fjendens soldater komme gående hen imod ham.

"Bang - bang" råber rekrutten, men fjenden fortsætter bare.

"Bang - bang" råber han igen, men fjenden fortsætter ufortrødent, og er nu helt henne ved skyttegraven. Rekrutten hopper op og råber "Stik - stik", men fjenden fortsætter stadig. Så bliver rekrutten sur.

"Nu har jeg 2 gange sagt "Bang -bang" og en gang sagt "Stik - stik" og alligevel dør du ikke"...

Soldaten fortsætter bare ufortrødent mens han hvisker "Tank - tank - tank - tank"...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-10 19:43

Sådan Klaudi

anva ... der er flere her

http://www.kystbasse.dk/medlem.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-10 20:19

Den med at sige bum-bum har man faktisk brugt i virkeligheden.

For ca 20 år siden havde man problemer med de fortsatser man satte på geværerne til brug for skydning med løst krudt, de var direkte farlige.
Indtil problemet var løst fik soldaterne ordre til at råbe BANG.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-10 20:22

Poul fik at vide ved sessionen at han skulle gøre tjeneste i en ubåd.

-Umuligt, sagde Poul.
-Og hvilken undskyldning har De ?

-Jeg foretrækker at sove for åbne vinduer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-04-10 20:37

Det bruges stadig væk, under indøvelse af kampstillinger og andre opgaver som skal trænes inden en faktisk føling med fjenden, der er ingen grund til at bruge ammunition på det, så der skriges bang i en uendelighed i de danske øvelsesterrænner

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-10 20:57

89 var på skydebanen og skød alle andre steder end på skiverne.

-89, gå ned bagved og skyd Dem selv, brølede sergenten.

Nogle minutter efter lød der et knald nede bagved, skrækslagen skyndte sergenten sig over hvor braget havde lydt, der stod 89 oprejst.

-Melder hr. sergent at det også var en forbier.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-10 00:49

Citat
For ca 20 år siden havde man problemer med de fortsatser man satte på geværerne til brug for skydning med løst krudt, de var direkte farlige.
Indtil problemet var løst fik soldaterne ordre til at råbe BANG

Ja, nemlig..og dem der skulle forestille at blive ramt når der var øvelse, de skulle råbe AV-AV

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-04-10 08:41

dova

Det skal de skam stadig, hvis det skal have et skær af realisme, så er smerteskrig en del af det at blive såret, og er i høj grad med til at stresse sanitetspersonellet.

Iøvrigt kan man jo ikke vide, at manden er såret, hvis han ikke gør opmærksom på det

Godkendelse af svar
Fra : anva

Dato : 26-04-10 09:31

Tak for svaret Klaudi.
Hurra, det er præcis dén Tænk, den har jeg ledt efter i ÅREVIS og havde egentlig far i pointen, bare forkert far. mange, mange tak Klaudi!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-04-10 16:15

Velbekommen