/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Kan det svare sig at opgrd. til 8 mb?
Fra : cristian2
Vist : 1204 gange
50 point
Dato : 23-04-10 14:48

Jeg har ADSL med 2048/512. Min pc kører en smule langsomt når jeg skal klikke rundt på hjemmesider. Vil de får betydning for netop dén hastighed (ventetiden fra man har klikket og til den nye tekst/billede på hjemmesiden dukker frem) at man har opgraderet fra 2 til 8 mb? Eller vil det kun accelerere fx downloadhastigheden eller andet?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-10 15:22

Det vi naturligvis give en hurtigere download af information fra nettet. Spørgsmålet er så hvor langt fra centralen du ligger, og om linien kan bære denhøjere hastighed.
Du skal da også være opmærksom på, at hvis der ligger en masse andet på din PC, som tære på procestiden, så vil den også køre langsommere.
Så det behøver ikke at være nettets skyld.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-10 15:26

Christian 2. (1. juli 1481 - 25. januar 1559) var en dansk konge af den oldenborgske slægt. Han blev født 1481 på Nyborg Slot som søn af kong Hans og blev valgt som tronfølger af det danske rigsråd i 1487. Han var konge af Danmark og Norge 1513-1523 og af Sverige 1520-1523.
Byggede bl.a. Sønderborg Slot

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-10 15:33

Flaskehalsene ligger gerne i den anden ende, prøv f.eks streaming af et populært indslag, det kan gå laaaaaaaaangsomt, selv da jeg boede et sted hvor der i periode var en download på 128 mbit.

Under normale omstændigheder er det programmøren der er en klovn hvis en side er længe om at loade, de kunne også være hurtige da vi kørte med 56k opkaldsmodem.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-10 15:42

Ja Luffe, de gode gamle dage med 56 K modem, det var tider. Der er sket meget siden jeg fik mit første modem i 1982 på 300/300 baud.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-04-10 15:52

Det mest r** irreterende når en side skal koble sig op på op til flere trafiktællere hver gang den skal loade, det er annoncørerne der står bag ved det.

Og så de tilfælde hvor en klaphat har lagt et par tusinde smileys herind.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-04-10 16:18

Ja det vil gå hurtigere hvis du får 8 mbit.
Prøv denne hastigsheds test http://hastighedstest.tdc.dk/ og se om du er på de cirka 2 mbit.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-10 17:16

Husk når du køre hastighedstest, som forslået af scootergrisen, så vil resultatet variere alt efter trafik på nettet, samt hvor mange andre programmer, du måtte have kørende i baggrunden, da de vil optage en del at processorens opmærksomhed, som så går fra nettiden. Det er især når det i forvejen er programmer, som også vil bruge dit internet.
Man kan jo ikke både blæse og have mel i munden, med godt resultat!

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 23-04-10 17:16

Nej hvis du ikke hæver din upload så hjælper det ikke ret meget på at hæve downloaden..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-10 17:37

Sikke noget sludder BUCH78, det kan du da ikke sammenligne på denne måde.

Up-load bruges i dette tilfælde, til at anmode om at se en bestemt side på nettet, og det er meget begrænset med information der skal til, så det betyder ikke noget tidsmessigt. - Det har kun noget at sige, når der skal sendes større datamængder ud på nettet.

Down-load hastigheden, er den der er mest brug for, når der surfes på nettet. I de fleste tilfælde, er det her den største del af trafikken strømmer.

Så prøv lige at sætte dig ind i hvad det er du gerne vil svare på, før du gør dig selv til grin med en sådan udtalelse!

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 25 point
Dato : 23-04-10 18:00

Da jeg startede med PC havde jeg rigeligt i de 2/26 jeg havde.
Men så kom der et godt tilbud, da jeg skulle have telefon_stik.
Og på den måde havnede jeg på 5/56?
og så var det pludseligt gratis at opdatere til 10/100?

Og det sidder jeg med idag.
Og ville egentlig være tilfreds med 5/100?
Og jeg sidder på en rimelig GAMMEL spand, der ikke har set nyt
hardware i 5 år, men er hurtigere end mange andre maskiner, med stor kræft.

Jeg kan anbefale dig
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/features/
som burde være gratis en måned, der kan du ??? justere din pc
til den brug der passer dig, uden de store problemer.
Samtig kan det rydde gevaldigt op på din pc.
Er det ikke gratis, så har jeg en udgave der er det.

Downloader/ uploader du meget og samtidig skal se tv på nettet,
så har du helt sikkert et problem.

Men det kan såmænd også bare være at du har krævende programmer kørende
uden du egentlig ved det/ virus/ spyware programmer.

Prøv at klikke på taterne ALT + CTRL + DELETE samtidig
så kommer Windows Jobliste frem, og der kan du se hvilke processor der æder kræfter.

ENDELIG___hvor lang tid er det siden, du har STØVSUGET DEN.
En VARM PC arbejder IKKE GODT
Prøv at hiv kabinettet af og se om det ikke skulle hjælpe, bare lidt.
I den forbindelse, PAS PÅ BLÆSERNE hvis du begynder at blæse eller suge,
hold en finger på den, så de ikke løber løbsk.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 18:04

Endelig, kan det jo også bare være at siderne efterhånden er langsomme om at loade.
Som skrevet ovenover, og der hjælper ikke meget.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 18:07

Citat
Christian 2. (1. juli 1481 - 25. januar 1559) var en dansk konge af den oldenborgske slægt. Han blev født 1481 på Nyborg Slot som søn af kong Hans og blev valgt som tronfølger af det danske rigsråd i 1487. Han var konge af Danmark og Norge 1513-1523 og af Sverige 1520-1523.
Byggede bl.a. Sønderborg Slot

Fedt med INFO om brugerne...

Troede dog ikke Kongehuset var repræsenteret herinde

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-10 18:31

Ja disken, det kan være fordi at PC'en har strikket en uldtrøje af alt det lommeuld den har suget ind gennem tiden.
Jeg plejer at tage vores stationære med ud en gang om året, og blæse dem af med kompressorluft. Godt nok med en reducering af trykket, og med vandudskiller på slangen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 19:25

Citat
med vandudskiller på slangen.

LOL =
Ja, der skulle nødig gå ORM/ rust/ ir- i skidtet.
Men den havde jeg så ikke lige TÆNKT på,
min bliver renset hver 3´de mnd og som regel før jeg går i seng.
Så har man jo noget at vågne op til //// enten eller...

Men jeg ved af erfaring, at kommer du fra et ryger_hjem,
med megen traffik ? luft, så sætter skidtet sig særdeles hurtigt,
og så kan der jo komme løbe_SOD mellem alle de fine ting på en printplade,
som kan give visse spændinger mellem ?? bruger-fladen på nettet + her!!

Smutter igen, da jeg ikke har bedre råd at tilbyde.
Men værd at afprøve, før du køber andet.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 19:34

NB:
Afhængig af hvad teleselskab du har, tror jeg ikke det vil koste en bondegård.

MEN: hold dig fra Telia, de har den værste =)(/¤%&#%"%
jeg i mit liv har mødt fra en GIGANT, jeg har endnu ikke modtaget
en ordre bekræftelse/ fortrydelsesret på mit nuværende.
SOM BTW kom 1½ måned efter jeg havde rykket for en forbindelse første gang.

DE ER IKKE TIL AT FÅ FAT PÅ..
Men det er muligvis KUN mig, der har det svært med DEM/ Telia

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 19:36

Kode
bekræftelse/ fortrydelsesret på mit nuværende.

Og DER har nu været såkaldt kunde over et ½ år...

De burde skamme sig..

Nå smutter, bare en §_kide bemærkning

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 23-04-10 20:53

severino =>
Du har en del at lære endnu..
Du sender ikke kun en anmodning.... men hver gang du sender en pakke med en forespørgsel. modtager du data i pakken retur.. og en hjemme side fylder ikke kun nogle enkelte pakker men tusindvis

noget andet vi har inde over dette emne er at vi diskutere omkring en asynkron forbindelse. og de er ikke lige så effektive som en synkrone forbindelse.. men det er ikke noget normale mennesker vil opleve..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-04-10 21:08

buch78 - jeg er ikke helt enig med din forklaring om Upload og Download hastighed:

Jeg har f.eks. en forbindelse fra TDC, hvor de kun kan levere 2048/128.
2048 er download hastigheden, hvor jeg normalt kan opnå ca 1800, og desværre må jeg leve med en lav upload hastighed på ca. 110.

Det er noget af det bedste som TDC kan levere, når man bor på landet - desværre

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-04-10 00:52

hvis du bor mere end et par kilometer fra centralen, skal du ikke blindt regne med at de kan give dig 8mbit. hvis du opgraderer, så hust at lave speedtest for at se om du nu ogsp får hvad du betaler for, hvis ikke ville det jo være smart ot kontakte dme og for prisen sat tne til en linie de rent faktist er i stad til at levere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-10 01:40

@DISKEN_revised

Hvorfor burde TuneUp være gratis ?, det er alle pengene værd, jeg har brugt det i flere år

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 24-04-10 13:32

Tak for svaret DISKEN_revised.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-04-10 20:57

Jeg kunne da godt lige sige et par ord her.
Hvis du har 2048/256 er det dodt til almindelig surf, til vores ven der kun får 1800/110er det fint da resten bruges af pakker du ikke kan udnytte. Til de andre, der er 2 væsentlige syndere til at det går langsomt: serveren har for mange samtidige kunder, og din PC har for meget at lave, evt med at fortælle andre at du bruger deres program eller ugdatere alt det andet. også noget du ikke ser. Også formange efterladenskaber af gamle programmer. Altså oprydning er nøgleordet. Hvis du henter filer, streamer lyd eller billeder, skal der mere speed til. Hvis du har iptelefoni vil, hvis det er TDC, være allokeret båndbredde til dette. Altså plads du ikke kan surfe på. Det samme hvis du ser TDC TV vil der være alokeret 5m til dette. Altså skal du have mindst 8m for at have noget at surfe på. Et andet hensyn du skal tage er SKYPE eller YOUTUPE videoer, det kan TDC ikke vide så her har du kun dig selv til at bestemme om ikke 8m er at foretrække. Hvis du henter filer venter du bare, men det hele kommer. Hvis du Skypeer kommer der huller i lyden. Det Kommer af at ham i den anden ende jo bare snakker videre. Det var et par ord herfra hej hej.
hilsen Steen