/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
boller
Fra : karin42
Vist : 1358 gange
74 point
Dato : 01-05-03 09:32

Hejsa ! da jeg fornylig har set billeder fra min tid med hvepsetalje - har jeg endelig besluttet for at tabe et par kilo . Har hørt noget om Pernille Ålund og hendes slankeboller ! har nogen opskriften på de nævnte ?
jeg vil være meget glad hvis her i Kandu var en der kendte dem
venlig hilsen Karin 42

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 84 point
Dato : 01-05-03 10:28

kender ikke pernille ålund, men du kan nemt bage nogle sunde boller:
5 dl vand
en halv pakke gær udrørers i lunkent vand tilsat lidt honning og en tsk salt
hvedemel, gryn, rugmel, klid kommes i til dejen har en god konsistens og slipper fingrene.
Efterhæver et par timer (jo længere hævetid jo mindre gær)
formes til boller, efterhæver en halv time på pladen, 20 minutter ca i en 200 grader varm ovn.
Når bollenerne lyder hule når du banker på undersiden af dem er de færdige.

du skal bruge mest hvedemel (halvdelen ca) og så tilsætte hvad du har lyst til af gryn, klid, andre melsorter m.m.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 01-05-03 12:41

Tak for svaret skingur.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 18-09-03 13:43

Jeg tvivler på at hendes slankeboller har indeholdt hvedemel.
Man brugte i gamle dage hvedemel til at isolere huse med. Så det siger lidt om at det er drøn svært at fordøje.
Kender heller ikke lige de boller, men gad da også godt finde opskriften.
Sjovt at Karin lader sig spise af med et ufulendt svar.?

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 18-09-03 14:14

U fuldendt

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 18-09-03 17:55

Hejj skingur ! ja det var nu spelt- boller eller lign. jeg eftersøgte !
Nu har jeg imidlertid tabt 4 kg. siden maj måned - så det lykkes da stille og rolig
hilsner til jer alle fra Karin.
)