/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Bodeling
Fra : snebolden
Vist : 895 gange
20 point
Dato : 13-04-10 19:15

Er der nogen der ved om medarbejderaktier skal medregnes ved bodeling ?

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 20 point
Dato : 13-04-10 19:22

man plejer jo at skulle dele pensionsopsparing, så jeg vil mene, at medarbejderaktier også skal medregnes.

Kommentar
Fra : snebolden

Dato : 13-04-10 19:43

Jeg troede faktisk der var kommet nye regler for deling af pensioner....at man ikke delte !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-04-10 21:40

Der er kommet nye regler.

Prøv at læse her: http://www.m-mentz.dk/skilsm.htm

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 14-04-10 08:21

Vær opmærksom på. at det er muligt, uden skattetræk, at få eventuelt indskud på Selvpensioneringskonto udbetalt, det kan være smart i en skilsmissesituation, at få de penge hævet og "gemt væk".

Hvorfor dele, hvis man selv kan få det hele.......

Selvpensioneringskonti var noget der fandtes fra en gang sidst i 70erne og frem til 1998.

Se: http://www.tax.dk/lv/lva/A_C_3_2_1.htm

MVH@ns

Godkendelse af svar
Fra : snebolden

Dato : 15-04-10 22:26

Tak for svaret trimare46.