/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Canon ixus Video
Fra : Toves_Henrik
Vist : 597 gange
495 point
Dato : 12-04-10 22:34

Findes der programmer så man kan redigere eller sammensætte de små filmsekvenser man kan optage med et Canon Ixus kamera?
Kan man få programmer der konverterer filformater af disse film?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-04-10 00:46

Ja det er der adskillige programmer der kan.

Nemmest går det med Canons program, som følger med apparatet , eller med eksempelvis Power Director. Det sidste skal købes. Det er meget bedre og nemmere at bruge end diverse gratisprogrammer. De er så dårlige, at man ikke kan sælge dem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 01:35

Citat
gratisprogrammer. De er så dårlige, at man ikke kan sælge dem.
det vil jeg påstå er løwn, der findes gratis programmer som er fuld på højde med købe programmer, WinFF for eksempel, du kan ikke se forskel på filmen før og efter omdannelse til et andet format.
Du har sikkert Nero brænder programmet og måske behøver du ikke andet.
Jeg bruger DeVeDe på min Linux computer og får udmærkede film når jeg brænder på en DVD

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 15-04-10 09:56

Det er vel sådan at "men får hvd man betaler for"
og så tilbage til mit spørgsmål programmer:
1. Til filkonvertering
2. Redigering (gerne kunne lidt mere end Windows Movie Maker)
Fælles for begge programmer- de skal være til en lettere fatsvag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-10 12:36

Skal vi anbefale programmer til dig? Jeg kender ikke denne her men hvis den er lige så nem som Magix lydredigering så er den lige til at gå til: http://www.magix.com/da-dk/se/movie-edit-pro/?partnerid=9009&AffiliateID=2&gclid=CI7b9oHAiKECFQ8qDgods2_vRw
vil du have forslag til gratis programmer eller kun det bedste som kan købes for penge?
Er du helt ny i at arbejde med video klip, så bør du starte på denne side:
http://www.abmedia.dk/video/index.htm
det er ikke det nyeste der skrives om, men siden er god at begynde med, brug menuen i venstre side for at læse mere om det der interesserer dig
og forresten - hvilken format optager din Canon i? MPG eller Quicktime eller noget helt tredie?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-10 14:36

Jeg har købt Pinnacle Studio 14 hos Computercity for 500 kr.

Det bruger jeg til at klippe mine filmstumper sammen fra mit Canon Ixus 950.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 15-04-10 18:31

Hej Jeg har et Canon IXUS 50og så har jeg lige købt mig et Canon EOS 550D
Så vidt jeg kan se så optager IXUSen i AVI og 550D optager i MOV hvis der er noget som hedder så.
Dette afslører nok hvor meget jeg ved. Men så har vi et udgangspunkt
MVH
Henrik

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 495 point
Dato : 15-04-10 21:28

Nu ved jeg ikke om det er i mov-format det optager, men jeg bruger http://www.nchsoftware.com/videopad/index.html og det er gratis. Det kan også tage andre formater. Det kan også brænde DVD og du kan gemme dine redigerede filmklips.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 18-04-10 22:11

fedt program marc 43 kan jeg søge på en brugermanual eller en brugsanvisning, det er noget langsommeligt at være begrænset af sin fantasi og ellers sidde og forsøge sig frem
MVH
Henrik

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-04-10 22:57

Ja bare tryk F1 når programmet er åbent.

Jeg er ikke så erfaren med det, men F1 har da hjulpet.

En ting jeg måske mangler. Det kan være man kans lå det op er, at jeg kunne godt tænke mig lidt mindre komprimering, men det er til at leve med.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 18-04-10 23:26

Jeg ved ikke om det er knap så meget komprimering du mener
Jeg kunne godt bruge at jeg kunne gøre filen mindre, jeg har behov for at få den nedbragt i størrelse på samme måde som når man gøt et billede mindre for at sende det som mail. Et af de steder hvor jeg gerne vil oploude mine filmsekvenser har krav om et max på 8 MB.
MVH
Henrik

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-04-10 23:44

Det tror jeg, at du kan gøre med DVD flick.

Jeg er mere ude efter lidt bedre kvalitet.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 18-04-10 23:52

OK
Jeg er noget nybegynder men syntes det er sjovt
tak for hjælpen jeg sender dig lige accept
Tak for kvalificeret og ukompliceret hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 18-04-10 23:54

Tak for svaret marc43.
Dejligt når svarerne ikke giver sig ud for mere end de er.
Henrik