/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
ændre linie afstand i open office??
Fra : Sorenk
Vist : 2993 gange
300 point
Dato : 05-04-10 14:42

Hej, jeg har kopieret en sangtekst fra et word dokument, til Open office, men nu er der for meget afstand mellem linierne, så sangen ikke kan stå på en' side mere.
hvordan rykker jeg linierne sammen??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-10 15:25

Stil dig lige efter det sidste bogstav og tryk delete. Det får teksten til at flytte sig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-04-10 16:07

Linieafstand styres under

Formater > afsnit > midt i boksen har indstillinger for afstand.

Vh Ben

Accepteret svar
Fra : MosesTheGreat

Modtaget 300 point
Dato : 07-04-10 00:34

Hej Sorenk.

Du markerer teksten du vil ændre, i dette tilfælde hele teksten, og går ind i FORMATER, videre ind i AFSNIT, og i fanebladet INDRYKNING OG AFSTAND i 3. afsnit har du LINIEAFSTAND. Vælg nu den linieafstand du skal bruge og tryk OK.

Nu er linieafstanden i dit dokument ændret til det ønskede.

Såfremt du stadig har problemer med teksten, kan det være formatteringen fra Word der "klodser" i det, og du kan derfor prøve igen at markere al teksten, og dernæst vælge ANVEND TYPOGRAFI som er boksen til venstre for den boks hvori du vælger SKRIFTTYPENAVN. Vælg nu BRØDTEKST og straks ændres al teksten til uformatteret tekst. Formattér nu teksten som du ønsker, så skulle det hele lykkes til sidst.

Mvh. MosesTheGreat

Godkendelse af svar
Fra : Sorenk

Dato : 07-04-10 14:44

Tak for svaret MosesTheGreat.