/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
mysql_num_rows() ?
Fra : kbisgaard
Vist : 612 gange
200 point
Dato : 05-04-10 12:24

Hej alle

Vil lave en kode som viser hvor mange jokes jeg har i min database, men af en eller anden grund virker det ikke.
Her er min kode:
Kode
$connection = mysql_connect($host,$user,$password) or die(mysql_error());
mysql_select_db($database) or die(mysql_error());

$sql = "SELECT * FROM jokes";
$antal = mysql_query($sql,$connection);
$jokes = mysql_num_rows($antal);
echo $jokes;

Nogen som kan se hvad der er galt?

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 05-04-10 12:36

Umiddelbart synes jeg, at det ser rigtigt ud. Kan du ikke være lidt mere specifik med, hvordan det ikke virker?
Men derudover synes jeg, at det vil være meget pænere, hvis du lavede en "SELECT COUNT(*) as Count FROM jokes", så du ikke henter al data ud fra din tabel, bare for at tælle rækkerne.

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 05-04-10 12:45

Når jeg åbner siden, er den bare blank. Ved ikke lige hvordan jeg skal bruger "SELECT COUNT(*) as Count FROM jokes" ?

Kommentar
Fra : zyferdk

Dato : 19-04-10 21:53

Det virker fint.
Kan godt være det lyder lidt dumt men sikker på din dbinfo er rigtig eller om der noget inde i din jokes tabel? :)

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 19-04-10 22:14

Jah jeg er sikker på at det er rigtigt.. Det er bare underligt, for har brugt stort set den samme kode før..

Accepteret svar
Fra : zyferdk

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-10 22:47

prøvede lige og copy din kode og test og virker fint så må være noget fra din db der går galt. :/

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 19-04-10 22:52

Det var da underligt.. Har lige checket alt igennem 10 gange og får stadig en blank side :S

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 21-04-10 00:21

Tak for svaret zyferdk.