/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fransk Bulldog
Fra : Chils
Vist : 3973 gange
20 point
Dato : 30-04-03 15:33

Jeg har længe været interesseret i at anskaffe mig en Fransk Bulldog, er der nogen der ved hvad en hvalp koster (stambog, og præmierede forældre er ikke nødvendigt)?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 16:27

KOPI fra nedenstående link.

Vi opdrætter, udstiller - og er i øvrigt fuldstændig vild med - racerne Fransk Bulldog og Xoloitzcuintle.
For os er hundenes personlighed, en stabil psyke og fysisk sundhed det absolut vigtigste i et godt opdræt.
For Fransk Bulldogs vedkommende gælder det blandt andet om at forbedre det fysiske - bedre vejrtrækning og smidighed. Og så er tæver der kan føde selv i højeste kurs her i huset, da vi anser det for en vigtig del af et sundt opdræt hvor der tages mest muligt hensyn til hundene og deres velfærd.
På Xolo-siden er det hundenes mentalitet der skal tages hensyn til i opdrættet. Noget der er yderst vigtigt i avlsarbejde generelt, eller i hvert fald burde være det, men som nok kræver ekstra hensyn når man arbejder med en sjælden race hvor avlsmaterialet er minimalt sammenholdt med racens specielle behov og mentalitet.
Her i huset er hundene en del af familien og vi har derfor aldrig mange hunde ad gangen. Vi deler stue (og sofa) med dem - de deler gavmildt varme, loyalitet og hengivenhed med os.

Sidst på året 2002 har vi planer om at lave et kuld franske hvalpe med vores dejlige Hedehuset´s Madamme Été. Det vil blive en meget spændende kombination med fuldstændig nye gener til det danske opdræt. Alt det kan du læse mere om på vores hjemmeside.
Vi har også planer om at tage vores lille Maggie (Hedehuset's Margarita Chascarrillo) med på verdensudstilling - det bliver sjovt!
Hvis du er interesseret i at høre mere om mulighederne for at have hund på trods af allergi, så er du meget velkommen til at kontakte os, da vi også håber på at lave et kuld xoloer sidt på året næste år (2003) - og vi er allerede begyndt at optage egnede købere på ventelisten til denne begivenhed.

http://www.hundene.dk/kennel/hedehuset/

Prøv også at søge på "fransk bulldog"..der er mange dejlige sider.
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 16:29

Du får lige en stribe links!

Hunde-Portalen: Hunderacer - fransk bulldog
Her optages links til hjemmesider om fransk bulldog
www.hundeinfo.dk/Hunderacer/D-F/Fransk_Bulldog

Hunde-Portalen: Bøger om Fransk Bulldog - Books about French Bulldogs
Bøger om Fransk Bulldog - Books about French Bulldogs
www.hundeinfo.dk/Hunderacer/D-F/Fransk_Bulldog/Books

Billedgalleri for Fransk bulldog
... Billedgalleri for Fransk bulldog. Billederne er stillet til ... listen | Kennelsider/opdrætterliste |. | Ammeservice/Hvalpeliste | Underholdning | Mødestedet | Postkort-Service ...
www.hunde-info.dk/fbulldog.shtml

index.html
... Om Fransk Bulldog. Den Franske Bulldog nedstammer fra engelske toybulldogs fra det 19. ... på moderdyrene ......se evt. vores hvalpeliste eller opdrætterliste! ...
www.fransk-bulldog.dk/omfranskbulldog.html

Links
... Kennel Missing Link. Opdræt af Fransk Bulldog. Sundogs Bulldogs ... Dansk Kennel Klub. dags aktuel hvalpeliste m.m. ...
home.worldonline.dk/nunuka/dansk/links.htm

Ny side 1
... Tzu - Fransk Bulldog - Mops - Engelsk Bulldog - Bullterrier Miniature. Hvem er vi? Galleri Hvalpeliste Links/søgeside ...
www.kennel-mahjong.dk/side1.html

Hunde - info, Din intelligente hund.
Hunde-info, her finder du mere end 200 artikler om hunde og hundehold i Danmark. Der er annoncer, debat, hvalpeliste og meget mere. ... Engelsk bulldog. 18. Cocker spaniel. Flat coated retriever. Mellemschnanzer. 38. Norwich terrier. 58. Fransk bulldog. 78 ...
www.hunde-info.dk/page73.shtml

Dog-Inns annoncesider
På denne side kan du sætte hunde under 6 måneder til salg/omplacering eller du læse andres annoncer. ... april 2003.I farverne sort/hvid og sort/hvid/tan. Efter fransk mor og højt præmieret dansk far. ... Fransk bulldog hvalp, broget han på 16 uger med DKK stambog sælges. ...
www.dog-inn.com/yellow/hvalpe.html

Kennelsider - opdrætterliste - se, hvem der har hvalpe til salg
Opdrætterliste - kennelsider for opdrættere som lejlighedsvis har hvalpe til salg. Airedale Terrier Kennel Ejaas Cairn Terrier Kennel Rucairn Foxterrier, Glathåret Kennel Jema-spot Kennel Egelykke Fransk bulldog Kennel Hedehuset Hvid Hyrdehund
www.hundene.dk/kennel

Hunde-info´s Mødested: Tophunde - Hunde på toppen
Emner Tilmeld Hjælp Brugerliste Seneste 1|3|7 Dage Søg Oversigt Tophunde - Hunde på toppen Hunde-info´s Mødested » Tophunde - Hunde på toppen Her er det tilladt at prale!!! Har din hund nået noget særligt, har du her mulighed for at
www.hundene.dk/forum/messages/1416/1416.html?1038777335

link box for hvalpe
Vi formidler hunde over hele danmark via internettet, ønsker du at afhænde en hund så prøv her, så andre nye ejer kan give den et godt hjem. Index for hunde, hvalpe og kenneler.
www.hunde-formidling.dk/siab_filer_hvalpeliste/linkbox.htm