/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Forpagtning
Fra : Winther00
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 04-04-10 01:04

Hvordan ophæves en forpagtning hvor der ikke foreligger noget på skrift?

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 04-04-10 01:15

Er du ejereren eller forpagteren

MVH@ns

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 04-04-10 04:26

Det kommer an på hvad der er skrevet i kontrakten..

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 04-04-10 04:29

Sorry, læste lige lidt forkert..(Det er sidst på dagen) Så glem lige mit svar..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-04-10 06:00

Den ophæver man bare fra dag til dag, dog helst skriftlig.
Det lyder utroligt at noget har forpagtet noget uden en skriftlig aftale.

hawaii7

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 04-04-10 08:38

Mit næste spørgsmål er:

Hvordan ved du at du er ejeren? Henholdsvis forpagteren? Hvis intet er skrevet. Hvis du er lejeren kan du jo prøve at sælge ejendommen til ejeren, hvis han går med til at købe hans egen ejendom, vil jeg gerne handle med ham.....

MVH@ns

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-04-10 10:34

Der skal væsentligt flere oplysninger på bordet.

Hvor længe har aftalen kørt?

Hvad findes på skrift?
(Hvis intet findes på skrift hvordan er aftalen indgået)

Flere detaljer, så kan det være du kan få et brugbart svar

Kommentar
Fra : Winther00

Dato : 04-04-10 19:49

Jeg kopierer lige noget ind fra en anden tråd...

Årsagen til at jeg spørger om der er forskel på helårshus og sommerhus er jo at hverken ejer eller lejer har adresse der, det er jo heller ikke muligt, da det jo ikke må anvendes som helårsbeboelse. Lejeloven giver jo mulighed for at sige lejer op hvis ejer selv skal anvende boligen med et års varsel hvis man selv skal anvende boligen, i dette tilfælde vil det jo så være at anvende det som sommerhus selv, da man ikke lovligt kan bruge et sommerhus året rundt.
Det er en noget speget affære med større område med flere huse og fredskov. Tidligere ejer kunne ikke rigtig overskue det og vi skulle så købe det. Disse mennesker kommer så ind fra sidelinjen, vil overtage alle problemer, hvilket ejer synes er en god ide. Desværre er ejeren så indskrænket at hun muligvis siger det er i orden, men hun kan slet ikke huske hvad der er aftalt. Vi har også snakket med dem i forløbet og sagt at vi ikke var interesseret i deres projekt da vi var igang med at købe det og selv ville gøre brug af det til udlejning. Men da vi ikke havde det på plads endnu med lån osv., så kunne vi jo kun sige det ikke var vores ønske.

Vi har mails der beviser at der ikke er indgået aftaler før skødet blev skrevet under (maj 2009) Ingen af parternes sagførere, vores som køber og tidligere ejers, var bekendt med med der var lavet nogle aftaler,
Men faktum er at de har besat området, de bor der ikke selv men har viderelejet til andre, så lige nu er det sådan at de tager alle indtægter og sender alle regninger til tidligere ejer som trolig betaler fordi hun ikke kan finde ud af det.
Vores køb er ikke tinglyst endnu, det hele har trukket i langdrag, og udredningen af hvad der pengemæssigt er sket siden kontrakten blev underskrevet i maj er ikke i orden så vi har endnu ikke følt vi kunne foretage os noget før disse ting er udredt.
Men disse personer skal ud hurtigst, da de har snydt tidligere ejer som har været total hjælpeløs i forhold til konsekvens og økonomi.
Disse mennesker siger til andre at det er deres, de har forpagtet det, men de kan jo sige hvad som helst, burde de som minemum ikke kunne bevise bare et eller andet?

Siden da er det økonomiske gået i orden, men tinglysningen trækker stadig ud uvist af hvilken grund. Der er klager fra andre lejere som af disse personer bliver chikaneret og de vil have yderligere leje for område som har hørt til den hus gennem mindst 10 år. Vi har sagt vi ikke forstår hvad de laver og hvis de mener at have lavet aftaler med tidligere ejer, så skal det på bordet.

Det er svært at forklare det hele, og vi ved der skal en god advokat til, men hvor finder man en dygtig én, der er god til sådan en speget affære.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-04-10 20:43

Sålænge der ikke foreligger en forpagtningsaftale, er der jo heller ikke noget at opsige, så meget tyder på, at bare skal ud, hvordan man så rent praktisk får foretaget en udsættelsesforretning er en anden ting

Kommentar
Fra : Winther00

Dato : 06-04-10 09:41

Jamen ligger der ingen lejekontrakt kan de vel heller ikke stilles ringere end lejelovens regler... hvis det altså sidestilles med en lejeaftale...

Kommentar
Fra : Winther00

Dato : 06-04-10 09:47

Citat
Den ophæver man bare fra dag til dag, dog helst skriftlig.
Det lyder utroligt at noget har forpagtet noget uden en skriftlig aftale.

Hvor har du det fra? lovstof?
Ja det er jo det der er skørt, de påråber sig alle indtægter, ændrer på bygninger og lader os sidde med udgifterne hvis ikke der bliver gjort noget...