/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Snydt ved køb af knallert.
Fra : Rittemand
Vist : 571 gange
20 point
Dato : 02-04-10 14:41

Hej allesammen.

For nogle månder siden købte jeg en knallert (suzuki rmx). Men da jeg ikke havde kørekort der, valgte jeg at sætte den i en kælder, indtil jeg havde fået taget mit kørekort.

Da jeg så tog den ud for at køre på den (i sidste weekend) fik jeg noget hjælp til at lære at køre med gear, men fik af vide at der var noget grueligt galt med den, da den ikke ville starte oprigtigt.

Jeg tog så knallerten hen til min kærestes far, som har en del viden inde for dette emne, så han kunne kigge på den.

Det han kunne se med det blotte øje af fejl var;

Det elektriske system fungere ikke.
- Det er ved tændingslåsen, og alle knapperne osv.

Det mekaniske fungere ikke.
- Styret, forgaflen er skæv, der er slup i gafferørene.

Motorblokken er smadret, der mangler nogle dele, det er højst sandsynligt at kæden har sprunget før, og revet den op.

Koblingen og udrykkerlejet til koblingen er defekt.
- Det piver osv. (Det virker bare ikke)

Der er ingen komprosition i cylinder og stempel - pga. defekt oliepumpe.

Karboratoren er defekt - fordi at gevindet til tomgangsskruen er defekt, forsøgt reperaret med en strips,
men er ved at springe fordi det ikke kan holde.

Tandhjulene er fuldstændig nedslidt.

kickstarteren kører på motorblokken og bremsepedalen.

Kabler og ledninger er defekte

Baglygten virker ikke, og der er ingen reflekser på.

Hvis en mekaniker havde kigget på den, så havde han taget den med det samme,
fordi den er totalt uansvarlig at køre på. Han ville have smidt den ud, den kan gå i stykker hvert et øjeblik.

Jeg skrev så til ham jeg købte den af, men han sagde blot "det er for sent, du", da jeg sagde jeg ville tage handlen tilbage.

Min mor har så ringet til hans forældre, men de virker helt ligeglade med at deres søn har snydt mig for 11.500 kr, ved at sælge en totalt defekt knallert. Og lad mig påminde jer om, at de fejl var det man kunne SE, uden at gå ind i moteren og se efter yderligere fejl.

På købspapirerne, står der ikke noget om at knallerten er beset eller ubeset, så den kunne ligeså godt have været ubeset.

Jeg ville bare høre hvor stærkt jeg står med hensyn til købeloven af privatsalg, siden jeg gerne vil have mine penge igen, eftersom han har snydt mig meget grovt.

Og vil også gerne vide hvor stærkt jeg står, hvis jeg vælger at sagsøge ham, for at få pengene retur, og han får sin defekte knallert igen.

Håber i kan hjælpe mig, da det ikke er særligt fedt at være 11.500 kr. fattigere som 16 årig :)

Tak på forhånd,
Nicolae.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-10 14:57

Velkommen til Kandu - her svares på det mest utrolige

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-04-10 15:23

ja for at sige det som der er det var de lettes tjente penge den tidligere ejer har tjent der er kun et civilt søgsmål at sige og der skal du bevise alt dette og det var der da du købte den og at han har sagt at den ikke har været trafikskade mm det bliver meget svært desværre købeloven gælder ikke privat til privat

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-04-10 15:27

- spørg VespaSvinet, han kan det der højoktan:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=269335

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 15:45

Hvormange profiler har du oprettet?

Rittemand - http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=278145
Live01 - http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=278147

er der ikke noget du har misforstået?

Kommentar
Fra : o1pedersen

Dato : 20-05-10 17:26

Det er da dig der har været fjolset, hvis du siger det kan ses med det blotte øje, hvorfor fanden købte du den så?
Du får sku nok ikke dine penge tilbage. Og du får skam nok tid at lære ved at bygge hele lortet om forfra :) Held og lykke, du er sku blevet snydt, og du er ikke den første ;)