/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvordan fjernes billedramme fra væg
Fra : tommmelfingre10
Vist : 2661 gange
20 point
Dato : 31-03-10 19:14

Har anvendt Tesa Indoor dobbeltklæbende tape til at montere en billedramme på væggen. Er ikke helt tilfreds med placeringen, så jeg vil gerne fjerne det igen.

Desværre sidder det rigtig godt fast, men det er selvfølgelig også meningen. Hvordan fjerner jeg nemmest tapen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-10 19:30

Hammer og mejsel....

Velkommen NYE bruger

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-03-10 19:47

Prøv at varme det op med en føntørrer. Det hjælper ofte til at blødgøre klistret, så du let kan fjerne det.
Hvis underlaget kan klare det kan du også forsøge med rensebenzin eller terpentin.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-10 20:06

dyp en vatpind i acetone og dryp på de øverste, som så gerne skulle slippe. Mens du holder i rammen dupper du de næste - nederste.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 31-03-10 20:18

Som pifo skriver bør du bruge en føntørre eller en varmepistol , men med forsigtighed

Falcham