/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
To styresystem
Fra : jørgenkorma
Vist : 214 gange
15 point
Dato : 30-03-10 20:41

Hej.
Jeg har lige installeret windows vista på min dell med windows 7 på. Nu har jeg to styresystemer i stedet for et. Når jeg starter op beder den mig om at vælge et af styresystemerne. Nu er mit spørgsmål hvordan jeg totalt fjerner windows 7 fra min computer så jeg kun har windows vista tilbage. Jeg har nemlig ingen plads på Harddiskdrevene.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-03-10 20:45

Hvorfor beholde Vista - ikke Win 7?

Hvis du i kør skriver MSCONFIG og vælger faneblad Boot kan du slette den linje med det operativsystem du ikke vil have startet.

Bagefter kan du formatere den partio som indeholder det operativsystem du ikke vil have mere.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-03-10 20:46

Du skal nok lige holde tungen lige i munden med hvilken partion du sletter, da win7 har det med at kalde partionen den ligger på C:/ uanset hvad den hedder når du kigger i dine drev med Vista.
vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-10 21:30

Jeg vil foreslå at du lige kigger på din harddisk med et Live partitionsprogram.
Evt. Det gratis program gparted, som køres fra CD og som kan kigge på din harddisk.
(Dog skal du ikke umiddelbart slette nogen partition før du har sikret dig at de ikke hænger sammen)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 30-03-10 22:18

win 7 er det bedste af de 2 så slet vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-10 23:00

Ps. Du kan godt køre xp og vista programmer i win7