/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
fik sex af 15 årig, og 6 mio kr
Fra : esbrablok
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 30-03-10 17:28

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/29500485/

det drejer sig selvfølgelig om denne sag..

drengene søger hver om en erstatning på 2 mio kr..

har hørt rygter om at deres advokat har sagt de får der omkring hver.

det da vanvittigt vi skal til at punge ud af statskassen på det fis.....

kan de virkelig få så meget

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-03-10 17:38

taje gammel ung sjo kedelig osv
--------------------------------------------------------------------------------
Statistik

--------------------------------------------------------------------------------
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 5

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-10 17:39

2 millioner for et ødelagt liv er billigt!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-03-10 17:39

Loven gælder vel for alle. Hvis det er almindelig takst kan det vel ikke blive meget anderledes.

Når man ikke har været med i sagen kan vil vel ikke være de bedste til at dømme.

Det har vel også været ufedt for dem at være buret inde, som "uskyldige".

Jeg ved dog ikke helt hvor grænsen for uskyldig går, lige i denne sag....

vh ben

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 30-03-10 17:53

Det er vanvittigt - ja
men en stor erstatning får de
det er ganske vist

Og det forhold at de anholdte er farvede
det sikrer dem ekstra
sådan er fakta desværre i dagens Danmark

At knægtene gjorde det med en af Allah-tøserne
som af de farvede konsekvent kaldes danske ludere
det ændrer ikke på erstatningen
kun på størrelsen - i opadgående retning

Det er det glade vanvid

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-10 18:01

Citat
Og det forhold at de anholdte er farvede
det sikrer dem ekstra
sådan er fakta desværre i dagens Danmark

Det er jo direkte lodret løgn.

Den eneste grund til at de blev dømt var, at de er "af anden etnisk oprindelser end dansk" og den eneste grund til at dette spørgsmål blev rejst er at de unge mennesker ikke er af dansk oprindelse.
Derfor har folk ondt i røven, som om retfærdighed og dansk lov, ikke gælder for folk der er "af anden etnisk oprindelser end dansk".

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-03-10 18:03

Det er rimeligt for en falsk anklage og over 1 år i fængsel. Pigen skal selv i fængsel for falsk anklage. Det ligner ikke noget at te sig sådan, at anklage andre. Hun har også ødelagt det for andre voldtægtsofte. Skal vi nu tro dem?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-03-10 18:12

jeg vil også i fængsel og få en masse penge.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-03-10 18:27

Hvorfor skal jeg betale (over skatten) for et andet menneskes løgn og bedrag?

MV2

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-03-10 18:28

Jeg syntes det er lidt "Det vide vesten agtigt" at vi uden at kende sagen til fulde skal dømme om hvad der er ret og rimeligt.

Jeg ved ikke hvilket liv den unge pige eller de unge drenge lever.

Men jeg syntes det er ok at vi har domstole til at bedømme, hvad der er ret og rimligt.

Måske er vi bare opvokset med et andet sæt af moral og etiske normer, men der gør os jo ikke i sig selv, bedre til at dømme mennesker vi ikke kender.

Men der er jo noget galt hvis vores unge kvinder vokser op med etiketter som "Luder". Om det så er de unge kvinder der er ikke er så gode til at passe på sig selv, eller om det er de unge drenge der trænger til lidt kulturskole et jo et andet emne.

Men noget går der jo galt i integrationen - når de unge kvinder tiltrækkes af dem der kalder dem luder... Og unge drenge ikke har respekt for andre end deres mor...

Jeg må dog indrømme, at der er meget i livet jeg bestemt ikke forstår....

vh og god påske
ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-03-10 18:31

Måske skal vi betale fordi, vores medborgere i dette eventyrland - ikke formår at afsætte tid til at opdrage og tilpasse deres unger....

Vi skal jo åbenbart ikke tage ansvar for hvem vi dyrker sex med - og samfundet skal tage ansvar for afkommet når der et dyrket sex....

Grundlæggende handler det vel om ansvarlighed... eller især mangel på samme....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-10 18:32

Citat
Hvorfor skal jeg betale (over skatten) for et andet menneskes løgn og bedrag?

Strengt taget burde pigen også betale en erstatning.

Men du og jeg skal betale over skatten fordi det er vores retsvæsen der fik drengene dømt, selv om de er uskyldige, og drengene dermed skulle side i fængsel i over et år.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-03-10 18:48

Sagen er jo ret enkel: Pigen mødes med de tre drenge, hun aftaler med en af drengene at de skal have sex. Bagefter bliver hun sur på dem og anklager ham for voldtægt. Retten vælger at tro pigen, og drengen bliver dømt for voldtægt, de to andre for medvirken.

Senere indrømmer hun for skjult kamera at voldtægten var opdigtet og drenge bliver frikendt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-03-10 18:48

Jeg syntes det er OK, - tænk hvis det var dig; du har sikkert også bollet en pige i dine unge år (ved ikke hvor gammel du er) bare for at dyrke sex, for jer begge, - men hvis pigen så bagefter fortryder og anmelder dig for voldtæg. Ville du bryde dig om det? -Nej vel?
Vi må formode at pigen skal betale en betydelig del af beløbet, men politi og domstole har ikke gjort deres arbejde, så det må de selvfølgelig også bøde for.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 20:46

Citat
Ikke en skid værre/ bedre end en gang akumalor invest
der sidder BAG TREMMER og køber ejendom for 50,000,000
og føler sig uretfærdigt behandlet, af hvem_? Staten eller Ripers
Hvordan kan han egentlig gøre DET
:-<>
Han skylder stadig penge og mig bekendt gør han DET, til han dør.
GØR HAN IKKE.

De kan pisse mig OFF.
Hvem ved om båndet de har fremlagt, ikke er en AFTALE mellem venner, men står som en (dokumentar/ med en betalt SUM/ Dkr af involveredes forældre_ og længere ude), også redigeret af DR/ TV2

Tror desværre ikke på mange mennesker mere, så den pisser jeg ud
samme vej, jeg så den.

Og håber andre passer bedre på sig selv, end ??????

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-03-10 22:34

Tidligere indlæg af spørgeren

Citat
konen og jeg står i en meget dårlig situration.

konen er syg og kan derfor ik arbejde. ( hun har papier på at hun ik er i stand til at arbejde, og at hun er indvalid)

jeg fik kontanthjælp det meste af sidste år, efter jeg havde sagt mit tidligere job op. men i februar 2007 startede jeg på et job igen gennem kommunen.
men min sagsbehndler havde ik fortalt mig at jeg var ansat på det der hed løntilskud. det vil sige at kommunen betalte min arbejdsgiver for min løn.

men efter 8 måneder bliver jeg fyret fordi, kommunen ik længere ville betale min arbejdsgiver.

jeg søgte jobs i 2 uger uden held. så jeg følte mig tvunget til at søge kontanthjælp igen. men det fik jeg så os.

men jeg fik det kun i en måned og så fik jeg afvide at den ville blive stoppet pr 01 november. så jeg gjorde det at jeg søgte jobs igen, igen uden held. så jeg meldte mig ind i et vikar burea. jeg nåede at tjene 4000 kr.

jeg tænkte ik over det for jeg havde jo regnet med konens løn også.
men 1 dec var der 8000 i minus på kontoen.
hendes kontanthjælp var også blevet sstoppet.
efter klagen fik hun dog 3900 kr udbetalt D. 12 dec.
så nu havde vi så fået ca 8000 kr til sammen.
men problemet er det at vores husleje alene er på 7900 kr. ( vi får ingen boligsikring/ støtte)
så vi står nu og har inen penge til at betale resten af vores regninger. og har ingen penge til mad og drikke. ( vi har 4 børn)
jeg ringede ned til kommunen for at høre hvorfor hun ik havde fået 6000 som hun plejde.
men jeg fik afvide at min løn ville blive modregnet osv...
de snakkede løs om alt mulig fis. (lønsuplering)
så var det jeg sagde til dem at jeg ik ville arbejde hvis det betød at hvis jeg tjente 6000kr så fik min kone 1000 kr. det endte i en diskusion.
men kan det passe at de kan stoppe kontanthjælpen fra os begge to.
og hva kan jeg gøre for at min kone kan få sin fulde kontanthjælp tilbage igen.
og jeg samtidig kan tjene lidt ved siden af.

hvem ska jeg snakke med for at få hjælp???

Hvem skal hjælpe hvem og hvem har mest brug for pengene?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-03-10 06:29

Citat
eg ringede ned til kommunen for at høre hvorfor hun ik havde fået 6000 som hun plejde.
men jeg fik afvide at min løn ville blive modregnet osv...
de snakkede løs om alt mulig fis. (lønsuplering)
så var det jeg sagde til dem at jeg ik ville arbejde hvis det betød at hvis jeg tjente 6000kr så fik min kone 1000 kr. det endte i en diskusion.

esbrablok - Dig din samfundsparasit...du har ikke fattet en brik af, hvordan det hænger sammen. Du skulle ikke have en bøjet femøre og langt fra brokke dig over at nogle uskyldigt dømte får en fuldkommen berettiget erstatning. Du hører til den gruppe af kontanthjælpsmodtagere, som skulle have sådan et los i røven og sættes til at skifte vand i vandpytterne - og vil du ikke det, så skal du ikke have en nikkel. Herut med dig