/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Lejebetingelser af bil i Californien
Fra : øffe1991
Vist : 355 gange
20 point
Dato : 28-03-10 18:46

Hej
Mig og min kæreste skal til san francisco til sommer. Vi er begge 19, og ved det er svært at leje en bil, dog ikke umuligt. Jeg har på en hjemmeside læst, at man skal have haft kørekort i mindst 3 år for at køre en lejet bil i californien. Mit spørgsmål er derfor om det gælder for alle udlejningsfirmaere i USA, eller det kun var for den specielle biludlejning?
Min kærestes storebror bor derover, og han vil godt kunne leje en bil til os, det nytter bare ikke rigtig noget, hvis vi ikke kan køre den:)
På forhånd tak for svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 18:57

Du må vente et par år med det forehavende....

Kommentar
Fra : øffe1991

Dato : 28-03-10 19:02

Kan du uddybe lidt? Ved du om det står specifikt i loven, at man skal have haft kørekort i 3 år?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 19:18

Det har IKKE noget med loven at gøre - det er et forsikringsspørgsmål....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 19:21

Citat
Billeje til unge under 21 år og 25 år:
Mens amerikanske unge kan få kørekort som 16 årige i mange stater, er det betydeligt sværere for danske unge mellem 18 og 21 år at få lov til at leje biler i USA. Langt de fleste udlejningsselskaber har en minimumsgrænse på 21 år, før de overhovedet vil overlade bilnøglerne til chaufføren. Og unge mellem 21 og 25 år skal betale en højere forsikring pr. dag, for at få lov til at leje bil. Eksklusive bilmodeller, der indgår i såkaldte "Prestige Car Collections" kan normalt ikke lejes af unge under 25 år - det gælder i mange tilfælde desværre også de eftertragtede Ford Mustangs.

Kommentar
Fra : øffe1991

Dato : 28-03-10 20:44

Lad mig prøve at omformulere mit spørgsmål. Hvis min kærestes bror (på 28 år) lejer en bil i californien, må jeg så køre rundt i den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 21:13

Igen NEJ....

Du vil ALDRIG komme til at stå på lejekontrakten - og dermed må du IKKE køre....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 28-03-10 22:47

Det er oftest billigst at leje biler hjemmefra netop pga forsikring.
Prøv at ringe til FDM og fremlæg dine spørgsmål. De har bedre betingelser end hvis du selv tropper op, de har handelsaftaler og kan derfor få tilbud du ikke selv kan. Du behøver jo ikke leje fordi du får et tilbud af FDM.
Lad være med af skjule noget i håb om at du måske kan snyde dig til en leje kontrakt, så kommer du bare til at stå uden bil derovre.
http://www.fdm-travel.dk/kontakt-fdm-travel/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-10 23:11

Citat
Lad mig prøve at omformulere mit spørgsmål. Hvis min kærestes bror (på 28 år) lejer en bil i californien, må jeg så køre rundt i den?

Nej, det må du absolut ikke fordi som refi skriver, at en udlejningsbil, der er det den hvis navn der står på kontrakten, der må køre i bilen...og ikke andre.

Jeg ved, at mange i stedet for at leje en bil derovre, køber et billigt "vrag", men dog i orden og køreklar.

Det er lige så billigt som at leje har jeg hørt, og så kan man bare lade den stå ved hjemrejsen, hvis man ikke har en der lige vil købe den.

Det må kærestens bror kunne finde ud af når han bor derovre-

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 28-03-10 23:47

Det kan du kun hvis du kender en der bor i USA og som vil lade dig køre i sit navn.
Man skal ikke spøge med forsikringer i USA. Hvis du svindler med det derovre, og bliver dømt for det. Det er ikke spøge værk. Lad være!!!