/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan de være rigtigt?
Fra : Lassepg
Vist : 703 gange
20 point
Dato : 28-03-10 16:24

Jeg har 12 mbit internet ved stofa, eller det skulle jeg have.
Den kører normalt på 4 mbit og nogen gange er den oppe på 9 mbit. Jeg ved godt at den altid vil ligge under det man betaler for, men er det ikke synes I ikke at det er noget svineri fra stofas side af, at den kun er på 4 ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 16:46

Citat
synes I ikke at det er noget svineri fra stofas side af, at den kun er på 4 ?

Nej - det bliver det først når du har henvendt dig og de ikke retter fejlen (hvis det er deres skyld)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-03-10 17:09

prøv at tag denne hastighedstest : http://hastighedstest.tdc.dk/

Tag så og ring til stofa så de har mulighed for at rette fejlen.
Måske kan de ikke levere de 12 mbit til det sted du bor.
Og hvis du bruger trådløst så prøv at brug ledning og se om der er forskel.

Men hvis stofa ikke kan levere de 12mbit så skal du jo ikke betale for det.
Men noget andet er at hvis du for eksempel downloader en fil fra en hjemmeside så kan det jo godt være at du kun kan downloade med 4 mbit det har jo ikke noget med stofa at gøre hvor hurtigt man kan downloade fra de forskellige steder der kan være sat en hastigheds grænse.

Kommentar
Fra : Lassepg

Dato : 28-03-10 22:40

Har taget den test, sagde 4 før, 0,6 nu....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-10 09:25

Nu kan man ikke helt stole på disse hastighedstest der findes på nettet. Men de giver da et fingerpeg om hastigheden.
De forskellige teststeder, bruger forskellige adgangsveje, så derfor kan du nemt få et flot resultat på den ene og et dårligt på den anden.
Det bedste er at få et resultat fra udbyderens egen testserver.

Men alligevel siger det ikke noget om, hvordan trafikken køre ude på nettet, alt efter hvad for en adresse du linker til. Selv et lokalt link kan nemt væreen større omvej, alt efter hvor meget trafik der er på nettet.

Så stol aldrig fuldt på disse tal, men glæd dig kun over det maximale du kan opnå.

Når du har lavet tilstrækkelig mange test, så vælg en hastighed der liger i nærheden med de bedste resultater; ellers betaler du bare for noget du sandsynligvis aldrig vil opnå!