/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvordan åbne tdb.fil
Fra : tararam
Vist : 1408 gange
100 point
Dato : 28-03-10 13:50

Jeg har fået nogle filer (photos) som tdb filer. Synes ikke rigtig der er nogle programmer der kan åbne den type.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 14:06

Det eneste jeg kan forestille mig er dette:

http://www.act.com/

Er du sikker på det er billeder.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 14:09

Det lyder mere som en databasefil...

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-10 14:28

Billedet er sendt til min telefon. Jeg kan se billedet når jeg bladrer i de små udgaver af billeder i mobilen, men kan ikke åbne det enkelte billede. Skriver "filen kan ikke åbnes"
Og når jeg tager memory kortet ud og sætter i laptop - kan jeg overfører det til desktop, men igen ikke åbne det. Det er sandsynligvis en datafil, men underligt at man ser det lille billede og så ikke kan åbne det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 14:44

OK...

Så er det fordi det er en thumbnail-fil

http://en.wikipedia.org/wiki/Thumbnail

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 14:47

Citat
men underligt at man ser det lille billede og så ikke kan åbne det.

Originalen findes vel imellem de billeder der er kommet med.....

Thumbnails er minibilleder af et originalbillede.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 14:48

Hvis du KUN har modtaget thumbnailen er der ikke mere du kan gøre....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-10 14:49

Jeg tror at det lille billede jeg ser på min egen mobil er en thumbnail. Men selve billedet er på 1,7MB og da jeg sendte det til min email (for at prøve også at åbne det denne vej ) så skalerede min mobil billedet først. Men i sidste ende kan jeg ikke åbne det alligevel.
Billedet er sendt til mig fra en mobil i Spanien og jeg kan slet ikke forstå hvorfor det sendes som en tdb.fil og at det skal være et problem at åbne det.
Men det er måske det man bruger dernede??

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-03-10 14:50

sikke et helvede for at åbne et billede.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 14:57

Citat
sikke et helvede for at åbne et billede.....

Der ER jo åbenbart IKKE noget billede - kun et billede (thumbnail) af billedet

Citat
Men selve billedet er på 1,7MB

Hvor ved du DET fra - så er billedet der jo også

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-10 15:10

Det er godt nok et stort thumbnail billede hvis det fylder 1.7mb, prøv at ændre filendelse til jpg,
måske det så kan lade sig gøre at åbne det

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-03-10 15:32

prøv at rette efternavn til .jpg

Det er vist nok sådan nokia telefoner gemmer, mini billeder.
vh Ben

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-10 17:39

tdb er Database (TACT) og tit brugt til indeholde thumbnail af billeder, så det lyder som om din telefon bare viser den første thumbnail i databasen.

Både ThumbsPlus og Microsoft benytter denne database type til thumbnail cache.

prøv evt. -> http://www.sharewareconnection.com/thumb-viewer.htm

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 26-05-10 06:58

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-05-10 21:53

Du er velkommen :)