/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sort skærm på zepto 6625WD
Fra : Peter1056
Vist : 1103 gange
100 point
Dato : 28-03-10 12:44

Hejsa. Er her nogen som har prøvet det samme og som ved hvad der kan gøres samt hvor man kan få lavet den???

Det drejer sig om min ca. 3 år gammel Zepto 6625 med et GeForce GT8600M (512 MB) grafikkort og 4 GB memory.
Efter installation af win 7 skal man slå cd-rom drevet fra i bios for at det virker i windows, en gammel zepto fejl, dvs. at jeg så nu ikke kan boote fra cd drev.

Mit problem er at når jeg tænder pcén, så forbliver skærmen helt sort også den ekstra skærm som jeg har tilsluttet.
Jeg kan se at harddisken begynder at køre, men der kommer intet frem på skærmen, heller ikke opstarten i bios.

jeg har sendt den ind til computerplanet som siger at det er motherboardet, men jeg er i tvivl om fejlfindingen var særlig grundig, da den kun kostede 99,- kr

Mit eget bud er at det er skærmkortet der er defekt, men er ikke klar over hvordan det kan løses.
Det har været en rigtig dyr computer (15.000), så det kan godt svare sig at ofre lidt på rep.
Jeg ved at grafikkortet ikke er onboad så udskiftning er en mulighed både for løsning og fejlfinding.

På forhånd TAK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-03-10 13:06

Hvad sker der hvis du starter op i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-03-10 13:16

Selv om Zepto er gået konkurs, kan du stadig finde drivere og hjælp til din pc.

http://zepto.contigio.com/

Min søn har selv en 6625WD som vi har ny installeret og smidt et nyt batteri på. Den er dog snart til salg da han vil have en Mac. Han har bare et problem og det er økonomisk for en Mac Pro koster jo kassen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-03-10 13:33

Jeg ved, at der er forskel på "sort skærm" og "død pc", men måske dette fif kan hjælpe på "sort skærm også ?

http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live

Mvh Chris

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 20:16

Samme svar som i dit andet spørgsmål:

Drop Win7 på en Zepto - den er IKKE bygget til det og bliver det af gode grunde aldrig.....

Der er næppe nogen der "gider" udvikle drivere til lukket firma og dermed til hardwaren....