/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopi af hele ens pc.
Fra : foxterrier
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 28-03-10 10:49

Jeg vil købe en ny pc., og vil gerne have overført alle mine programmer, ( har ingen cd med programmerne, da de var instaleret på pc. ved køb ved tdc.
Kan dette lade sig gøre at få disse programmer til at virke på en ny pc ?
Jeg bruger vista nu, og er i tvil om eks. Microsoft frontpage 2003, vil kunne anvendes sammen med windows 7.
Kan i vejlede mig, - jeg vil jo gerne spare penge til alle de programmer man i tidens løb har købt til mange penge.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-03-10 10:52

Du kan ike umiddelbart overføre programmer, men hvis det er programmer du har købt, så har du jo også en licensnøgle så du kan installere dem på den nye maskine.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 28-03-10 11:00

Jeg har en produkt nøgle makat på min pc., der står microsoft OEM pro et eller andet, også en masse numre, er det den du mener ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-10 11:04

Det er sikkert alle programmer Kortoververden mener, når du køber et program så er der en kode med og den skal du bruge igen nu når programmerne skal installeres på din nye computer, den produktnøgle som er uden på din computer, den er til selve styresystemet og den skal ikke bruges mere

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 28-03-10 11:11

Alle mine programmer var i pc, en da jeg købte den ved tdc i sin tid,
min pc er vel 10 år gammel./ den er brugt mest til fremstilling af hjemmesider, samt foto og doc.- men er nu bange for at den høje alder taget i betragtning at den vil bryde sammen på et tidspunkt.

jeg har dog en anden pc. også

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-03-10 11:17

OEM programmer kan ikke overføres til en anden pc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 11:17

Citat
Alle mine programmer var i pc, en da jeg købte den ved tdc i sin tid,

De har så OGSÅ været på cd eller en seperat partition (det sidste brugte man ikke så meget dengang)

Det er nemlig FORBUDT at sælge en PC med INSTALLEREDE programmer.... (uden CDer)

Selv styresystemer er IKKE installeret ved køb - det gør du først første gang du tænder den....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-10 11:42

Det du spørger om svarer lidt til:

Jeg har en gammel Volvo Amazon, men har nu købt en ny VW Polo BlueMotion.

Kan jeg flytte al det ekstraudstyr jeg har købt for mange penge til min Volvo og installere det i min nye VW?

Det drejer sig om bl.a:

Støddæmpere, Gearstang, Sportssæder, Soltag, Hækspoiler og Metal-lakeringen.

Svar er: NEJ !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-10 11:56

Det går let med sæderne, men metallakeringen er lidt svær.
Sorry kunne ik' la' vær'.

Du kan ikke overføre programmer fra en 10 år gammel comp til en ny.
Men har du CD'er med programmerne på så kan de sansynligvis installeres på win7 (kompatibel)
Køb ikke en 64 bit comp. som kan give problemer med ældre programmer.

Hvis det er office programmer - så kan der hentes det gratis officeprogram OpenOffice som kan "snakke" sammen med microsoft office.
Der er dog få MS filer som dem fra publisher, som OpenOffice ikke kan klare.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-03-10 13:46

Ved installation af Windows-baserede programmer, vil der altid blive "ført" systemfiler i system-mappen under Windows. Derfor kan disse programmer ikke flyttes! Og da du ikke har nogen cd-ere, må der svares nej til dit spørgsmål .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-03-10 13:47

Disse systemfiler hedder .dll til efternavn.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-03-10 14:31

molokyles svar med sammenligning af biler, beskriver faktisk meget godt problematikken.

Grunden til at du ikke kan flytte det hele over er at det jo ikke er samme hardware som eks., bundkort, cpu, ram osv. osv. Derfor vil det hele gå i kuk.

Så svaret er, NEJ. Du skal i gang med en stor installation af alt. Men du kan jo godt gemme alle dine mailadresser, dokumenter, billeder og hvad du har af ting og sager

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 28-03-10 14:41

Ja, drilsk kan man altid være, Hvis man er i det hjørne..., men som jeg kan forstå det kan det ikke lade sig gøre....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-10 14:53

Men hvad er det for programmer du har på din nuværende XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 14:59

Citat
men som jeg kan forstå det kan det ikke lade sig gøre....

Du har forstået RIGTIGT

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-10 17:16

Jeps ...du har fårstået det 'rigtigt', men der ER et ; Aber dabei..

Som Eyvind rigtigt skriver:
Citat
Men hvad er det for programmer du har på din nuværende XP.

..selvom jeg nu personligt læste mig til du har Vista?
Citat
Jeg bruger vista nu...

..så kan de fleste af de programmer du kender fra vista ...hentes ned ...i GRATIS versioner.

Fuldt lovligt ...sevlfølgelig

Det eneste vi behøver at vide er:

1.) Hvilke programmer tænker du på?
2.) Hvad skal du bruge ..for at dække dine behov?

Så er jeg helt sikker på, vi sagtens ka' hjælpe dig på vej foxterrier
http://www3.webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=3841861 </LILLE HJÆLPER>