/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny stationær PC
Fra : sjhfhammer
Vist : 1406 gange
150 point
Dato : 27-03-10 00:50

Hejsa

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en ny stationær PC, jeg ska ud og købe.. Jeg er ved at uddanne mig inden for film og tv, så computeren skal udelukkende bruges til redigering.

Jeg har ikk forstand på at sammenligne priser i forhold til evner, så vil meget gerne have nogle forslag på en god maskine. Når den skal bruges til redigering er det vigtigt at der er rigeligt med plads på, men selvfølgelig oss så godt som muligt hva angår de andre ting:)

dog max 5000 kr

på forhold tak!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-03-10 07:18

Jeg ville selv smutte i Aldi og købe denne hér;

MEDION® AKOYA® P7350 D (MD 8860)

* AMD PhenomTM II X4 925 Quad Core Processor 2,8 GHz, 8 MB Total Cache
* ATI RadeonTM HD5670 DirectX® 11 grafik med 1024 MB GDDR5 hukommelse en D-Sub VGA, DVI en HDMI tilslutning (understøtter HDCP)
* Kæmpestor 1,5 TB (1500 GB) S-ATA harddisk til mere end 300.000 musiknumre eller fotos. Ved 4 MB pr. foto eller 4 MB pr. titel
* Kæmpestor 4 GB (4096 MB)1 DDR3 SDRAM Dual Channel Memory
* DVD/CD-brænder med multiformat2 understøtter alle populære DVD/CD-standarder, incl. Dual Layer DVD-R og DVD+R
* Energibesparende Samsung DDR3 Green
* ntegreret WLAN3 IEEE 802.11 n-Standard med op til 300 MBit/s, IEEE 802.11 b/g kompatibel. Fuld ydelse kræver en IEEE 802.11 n router (medfølger ikke), 300 MBit/s brutto, netto maks. 75 MBit/s
* Netværkskort Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s
* eSATA-stik til tilslutning af eksterne SATA-enheder
* 8-kanal High Definition Audio4
* PS/2 Tastatur og optisk USB mus
* Masser af tilslutningsmuligheder
* Gigantisk softwarepakke (OEM-versioner) med Windows® 7 Home Premium og meget mere

Lagerkapaciteten kan udvides uendeligt uden kabler!
MEDION-dockingstation til HDDrive2go ultra speed*. Direkte og ukompliceret tilslutning af en ekstern harddisk HDDrive2go ultra speed til din pc uden besværlige kabelforbindelser. (*medfølger ikke)

Udtrækkeligt mini USB-stik!
Via det udtrækkelige mini USB-stik kan du hurtigt og nemt tilslutte f.eks. MP3-afspillere, kameraer eller harddiske.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_13/OFF01.SHTML

Quad Core + STOR harddisk + DDR5 Ram på grafikkortet & DDR3 Dual channel Ram = Velegnet PC til filmredigering!

Og så til 4499,- kr.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-10 08:28

ja, den er fin, og hvis du så går videre til næste tilbud, er det en multimedieskærm på 22".
Synlig skærm er i diagonelen 56 cm. til 999.- kr.

MEDION®AKOYA® P54008 (MD20122)
•Synlig skærmdiagonal ca. 56 cm
•Sideforhold 16:10
•Kontrastforhold typ. = 1000:1
•Betragtningsvinkel typ. (CR>10) 160° H/V
•DVI-D-stik med HDCP-dekodning.
•VGA- og DVI-D-stik og automatisk signalgenkendelse.
•2 integrerede højttalere
•OSD (On Screen Display) på flere sprog
•Lysnetdrift (AC 100-240 V~50-60 Hz)
•Mål (LxBxH): ca. 515,7 x 398,4 x 220 mm
•Vægt (netto/brutto): ca. 4,5 kg / 6,25 kg
•og meget mere

Med den masine og skærm er du godt hjulpet, og der er åbent i dag!

God fornøjelse og hel og lykke emd uddannelsen.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 09:15

Det er først fra 31-3-2010 kunne godt bruge skærmen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-03-10 11:34

Jeg overvejer også. Er skærmen til HD format ved videoredigering.?Sidste gang fik jeg købt en forkert skærm, nemlig, men det er jo dejligt der er så fin fortrydelsesret.
MVH Akle

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 27-03-10 19:59

Billed behandling, sådan lidt prof. er det ikke så Apple Macintosh pc´er vi taler om ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-03-10 08:56

Citat
Billed behandling, sådan lidt prof. er det ikke så Apple Macintosh pc´er vi taler om ?

- jo, i 90'erne. Ikke idag...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-03-10 09:19
Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-03-10 09:50

Klaudi!
Det er jo den 1. april om nogle få dage såe fortvivl nu ikke. Men okey, hvis du skulle have brugt den i går.. . . . . . .

Alde: Her er den beskrivelse der står i reklamen:

MEDION®AKOYA® P54008 (MD20122)
•Synlig skærmdiagonal ca. 56 cm
•Sideforhold 16:10
•Kontrastforhold typ. = 1000:1
•Betragtningsvinkel typ. (CR>10) 160° H/V
•DVI-D-stik med HDCP-dekodning.
•VGA- og DVI-D-stik og automatisk signalgenkendelse.
•2 integrerede højttalere
•OSD (On Screen Display) på flere sprog
•Lysnetdrift (AC 100-240 V~50-60 Hz)
•Mål (LxBxH): ca. 515,7 x 398,4 x 220 mm
•Vægt (netto/brutto): ca. 4,5 kg / 6,25 kg
•og meget mere

Men se selv her: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_13/OFF02.SHTML

mvh
joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-10 10:19

Ja det er den jeg har set, kan købes imorgen 31-3-10, det er ligemeget nu,
har købt en Samsung Syncmaster 21.5", det er godt nok en kæmpe skærm i forhold til min gamle 17"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-10 10:33

> maxhankat, hvorfor den fine hvide fyr?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-03-10 10:49

Århhh Klaudi, fordi det jo er lidt klovnet at trøste dig med, at der kun er et par dage, til du kan købe den i Aldi, hvis du skulle have brugt den dagen før - ikk'?

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-10 10:58

Jeg troede ski den var til mig

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-03-10 11:31

Nej nej nej, jeg havde da ingen grund til at sende dig en klovn, det var mig selv den var møntet på.
Undskyld, hvis det kunne misforstås.

Ha' en god dag! <------ det er osse mig! Men ellers går det meget godt.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-03-10 12:45

Skærmen er ikke Full-HD så den ville jeg aldrig købe, i forvejen er opløsningen for lav med Full-HD men skal men over Full-HD er priserne sindsyge.
Og kontrast og hastighed er også lave.

Men PC'en er ok :)