/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
vob file
Fra : 234
Vist : 1425 gange
100 point
Dato : 26-03-10 22:48

Hej
Jeg har en dvd som er brændt over i vob format men , jeg kan ikke afspille den på min almindelige dvd maskine.

Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-10 23:50

Har du afsluttet DVDen? Hvis den kan afspilles på computeren men ikke på DVD afspilleren, så er manglende afslutning den mest sandsynlige årsag til at du ikke kan afspille filmen

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-03-10 23:50

Og din MASKINE kan afspille disse filer = VOB
Havde jeg været DIG, ville jeg lægge dem som en VCD fil, den kan alle dvd spillere
afspille.

VOB dækker alle filer, der betegnes med FILFORMATET DVD
OG OMVENDT

Hent
http://www.formatoz.com/
den klarer det hele, er der tekster og lyd på, så gå ind under egenskaber på din ? DVD fil

http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-03-10 23:53

Flueben fjernet

Hvorfor vil du fra DVD til DVD
NÅ: men lidt af en lang vej for at se en DVD ,__på en DVD afspiller

Kunne du ikke bare nøjes med at (clone) din dvd, og muligvis fjerne pirat-sikringen

Dette er IKKE ULOVLIGT, endnu.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 27-03-10 00:04

Citat
Hvorfor vil du fra DVD til DVD

DVD til VOB skulle der vist-nok have stået

Kan din DVD spille AVI/ DIVX så konverter dem til det format, da du får størst glæde af det
Husk at vælge kvalitet på UDGANG´s formatet, står den som standart, får du et GODT resultat.
Sætter du FRAMERATE større får du endnu bedre film, men også større fil.

Men ripper du bae en ganske almindelig DVD 4,5GB og med formatoz
udgangs-stillinger, får du en fil på ca: 1GB
Du kan så også vælge at bruge MP4 som er endnu bedre, men ikke alle spillere
kan klare den, medmindre du selv går under egenskber, og sætter dine parameter
for lyd og andet.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 27-03-10 00:07

Jeg har haft samme problem og det viste sig, at skiven ikke var afsluttet. Prøv at bruge http://cdburnerxp.se/. Den løste problemet for mig.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 27-03-10 00:09

Citat
Sætter du FRAMERATE større får du endnu bedre film, men også større fil.

SORRY

Der SKULLE STÅ BITRATE
den mener jeg står på ca: 1200 som standart.
Og det er et PÆNT resultat du får ud af det.

Selv sætter jeg alle min DVD til AVI filer til 1500/ 1600 og lyden til MP2/3
ellers kan du risikere at lyden ikke følger billede.
ALTSÅ hvis du bruger acc? lyd.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 27-03-10 00:11

En VOB fil er en del. af flere filer på en DVD

Og har INTET med en dårlig brænding at gøre

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-10 01:03

Citat
Hej
Jeg har en dvd som er brændt over i vob format men , jeg kan ikke afspille den på min almindelige dvd maskine.

Hvad skal jeg gøre?

HVAD KAN DIN MASKINE AFSPILLE AF FORMATER
-------
Min kan kun afspille DVD format = lidt af oven nævnte/ billede.
MEN ren VOB fil så kommer der et LYS og NEXT, da min betragter den som en indledning til
RESTEN, som egnetlig burde være så NEMT at fatte.

Alle DVD spillere kan afspille disse filtyper + en der ikke kom med på billedet = TS

http://www.gratisimage.dk/image-9ACD_4BAD4A41.jpg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-10 01:12

En ikke afsluttet skive har ikke noget med dårlig brænding at gøre og er stadig en sandsynlig årsag som allerede nævnt,
vob filer kan alle afspillere klare, så det er ikke i filformatet fejlen skal søges

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 29-03-10 23:59

Tak for svaret DISKEN_revised.