/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bolig lån.
Fra : bpedersen
Vist : 675 gange
200 point
Dato : 26-03-10 18:15

Hej.

Jeg er ved at kigge på hus.

Jeg skal ca. låne 900.000 kr. og så lægger jeg selv 200.000 kr. så jeg når op på 1,1 milion.

Jeg er mest til et sikkert lån uden alt for meget udsving. Har derfor kigget lidt på fastforrentet lån.
Men jeg syntes det er svært at overskue.
Jeg har selvfølgelig været ned ved min egen bank for ca 1 år siden her skal jeg give ca.7000 kr. før skat pr. måned og 6199 kr. efter skat,
Jeg har så været ved at søge lidt på nettet og har så fundet dette link:

http://www.jyskebank.dk/_jb/commoninc/bin.asp?id=259160&src=nytlnfast_010909.pdf

Hvorfor er dette lån billiger, er der ikke et fastforrentet lån. kommer der noget oveni prisen?

Findes der andre muligheder

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-10 18:34

Citat
Jeg skal ca. låne 900.000 kr. og så lægger jeg selv 200.000 kr. så jeg når op på 1,1 milion.

Du skal da ikke låne i banken .... hvis du har en udbetaling skal der en kreditforening ind over.
Hvis huset koster 1,1 mill. og du har en udbetaling på 200.000 kr. så vil kreditforeninegen "stå" inde for de sidste 900.000 kr. og der betaler du så termin hvert kvartal.
Du skal godkendes i banken . Kreditforeningen skal vide at den siger god for dig og du skal ha' et købebevis med fra banken ...det er et must og du kan IKKE købe uden det i hånden.
Eller har jeg totalt misforstået hvad du spørger om ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 18:43

Citat
Hvis huset koster 1,1 mill. og du har en udbetaling på 200.000 kr. så vil kreditforeninegen "stå" inde for de sidste 900.000 kr. og der betaler du så termin hvert kvartal.

Arggg - der mangler lige 20.000 og lidt omkostninger

Men uanset dette - kan du betale et FASTFORRENTET lån - kommer du længst med det.....
Hænger økonomien kun lige sammen tager du selvfølgelig et afdragsfri F-lån og HÅBER

Så du kan ikke rådes ud fra de oplysninger du kommer med....

Men det skal din bank nok forklare dig....

I den sidste ende får man IKKE noget forærende

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 26-03-10 18:51

Jeg har fået lavet et låne bevis. hvor der står ved Nordea, hvor der står mit buget og hvor meget jeg kan låne for.
Nederst på den sidste side står der så hvad det ville koste mig at låne penge ved Nordea Kredit. Det er de tal jeg har skrevet i mit første indlæg.

Hvad siger i/du til det som jyskebank foreslår?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-10 19:08

Vi går med livrem og seler hos os, derfor har vi altid valgt fastforrentet lån, så ved vi præcist hvor meget vi har hver måned i alle de år lånet løber, og ingen ubehagelige overraskelser.

Hvis jeg var dig, ville jeg indhente flere lånetilbud, både hos kreditforeninger og i bankerne.. der kan være penge at spare...

Og husk når du spørger i banken, så er det bankrådgivere og ikke kunderådgivere... banken skal jo også tjene - ha' den lige i baghovedet, få tilbuddene med hjem og se det hele grundigt igennem i ro og mag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 19:11

Der er sket meget på 1 år - men det fremgår jo ikke hvilken lånetype der er tale om....

Du kan se dagens ydelser her

http://www.nykredit.dk/erhverv/info/aktuelle-tal/aktuelle-renter-og-ydelser.xml

Og det er IKKE bare det billigste der er det bedste - det kommer helt an på din økonomi....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 19:14

I øjeblikket er det "næsten" gratis at låne

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-10 20:08

Citat
Hvad siger i/du til det som jyskebank foreslår?

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til Nodea...vi har selv lige omlagt fastforrentet lån til F3 lån der.
Jeg turde godt og stoler på den bank jeg har haft siden fødslen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 00:39

Alt efter hvor meget luft du har i din økonomi, synes jeg stadig det er bedst at vide hvor meget man har til rådighed år efter år, hvilket er tilfældet ved et fastforrentet lån,ved F3 lån kan renten være steget en del i de mellemliggende tre år, men som sagt, hvis i har luft i økonomien til en evt. renteforhøjelse, så kan i da godt vælge det