/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Gubby problem
Fra : Anne120
Vist : 481 gange
20 point
Dato : 26-03-10 17:37

Hej, jeg har tre gubby hunner og en gubby han. men jeg kan simpelthen ikke få dem til at yngle

På forhånd tak.... Anne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-03-10 17:41

Hvor stort er dit akvarie og hvor mange planter har du?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-03-10 17:43

Måske når de at æde ungerne, inden du ser dem.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-03-10 18:06

Måske har de bare ikke lyst okay.

Kommentar
Fra : coccinella

Dato : 26-03-10 18:18

Hej Anne120
Hvis du har ventet i 4-6 uger og der ikke er kommet nogen unger, skyldes det nok at du har købt den flotteste hanguppy i dyrehandlen. De meget flotte hanner er ikke så hurtige og hunnerne kan sagtens svømme fra ham.

Hvis det er tilfældet, må du nok købe en ny guppyhan, der er lidt mere naturlig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-10 19:34

Altså hvis de går sammen med labeoerne og slørhalen o.s.v., så kan jeg godt forstå du ikke ser nogen unger...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-03-10 20:28

Glem ikke de skal være kønsmodne.

Guppy´e hanner har en mærkelig fonemmelse for sex mellem kønnene,
så prøv at skifte hannen ud, det kan være den er på de forkerte hold.

Endelig kan det være dine omgivelser/ vand og temp der gør udslaget.
Tempen skal ligge på ca: 24* før de overhovedet tænker på hinanden.

Og er det første gang, så er det slet ikke sikkert du overhovedet lægger mærke til de har smidt ungerne, til tider kommer der kun max 5 første gang, og som nævnt, kan de nå at blive ædt før du ser det, også af fader/ moder.

Endelig kan der være tale om for megen indavl, hvis de kommer fra samme kuld, at de overhovedet ikke er i stand til at forøge sig.

Mit råd, skift hannen ud, og ellers bare vent
naturen skal nok sætte gang i det.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 26-03-10 21:28

Prøv at tømme det halve af akvariet og fyld kold vand i ..det sætter gang i mine fisk med yngel.. mvh steffen...Ps guppy yngel sælges

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-03-10 22:21

Citat
Prøv at tømme det halve af akvariet og fyld kold vand i ..det sætter gang i mine fisk med yngel..

Ikke det der blev spugt om
Normalt plejer det at hjælpe, men helst varmt vand, da det udvider blodkar på fisk.
koldt vand for dem lukke for AFGANG også på ?

Citat
mvh steffen...Ps guppy yngel sælges

Reklame eller en konstatering.
Fra selv avl/ indavl igen, få fat i din lokale dyrehandel og få en eller 2 hanner, der (vil) noget.
og mange siger det er for meget med 2 hanner, men!!
du får da gang i dem (hunnerne) altså

Og du er sikker på det ikke er IMPORTEREDET yngel,
mange af disse dyr, bliver behandlet med RØNTGENT stråler
og er derfor sterile fra importen af, og kan ALDRIG yngle.

Grunden til de får en omgang stråler, er at importøren er en FUSKER
og gerne vil sælge så billigt og //
GÆT DIG SELV TIL RESTEN

Men kom tilbage med et par svar.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-03-10 22:25

Citat
Grunden til de får en omgang stråler, er at importøren er en FUSKER
og gerne vil sælge så billigt og //
GÆT DIG SELV TIL RESTEN

Nogle gange kan det være restriktioner i indførsels landet
andre gange og sikkert de fleste (EU) er det såmænd bare for at undgå sygdomme,
der sker under transporten af samme, grundet iltmangel/ hudparasitter.

MEN DETTE BLIVER ALDRIG OPLYST

Søg selv videre på Google omkring det emne.

Kommentar
Fra : Anne120

Dato : 27-03-10 21:31

Tak for svarene alle sammen