/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Vedr separation
Fra : huelya87
Vist : 963 gange
50 point
Dato : 26-03-10 12:30

Hej jeg har et spørgsmål vedrørende separation.. Jeg og min mand har været separeret for ca et år siden, men vi fandt så sammen igen.. Og vi havde været separeret i 5 måneder, vi havde en måned tilbage til at blive skilt. Og nu skal vi søge separation igen, hvordan og hvorledes er det?
Kan man godt åbne den sidste sag, og blive skilt igen. Altså om en måned?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 12:36

Det er FORFRA

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 26-03-10 12:45

Du skal bare få han til at skrive under på at han har været dig utro så er du skilt med samme

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 26-03-10 12:47

Okay tak for svaret.. Ja, det er pga utroskab og vold.. Så det går simpelthen ikke..
Det hjælper ikke, vi har prøvet..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-10 12:54

Citat
Du skal bare få han til at skrive under på at han har været dig utro så er du skilt med samme

DET passer så ikke.
Manden skal skrive under på HAN har været utro.
Hvis ikke han vil det er det en ommer.
Citat
Ja, det er pga utroskab og vold..

SE AT KOMME UD AF DET....hellere i dag end i morgen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-10 13:04

Øhhh

Citat
Du skal bare få han til at skrive under på at han har været dig utro så er du skilt med samme

DET passer så ikke.
Manden skal skrive under på HAN har været utro.
Hvis ikke han vil det er det en ommer.

Hvordan synes du selv det går Piaskov

Huelya87

Du kan blive skilt uden forudgående separation,

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6362

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-10 13:09

Citat
Hvordan synes du selv det går Piaskov

Tak fint...og dig ??

Jamen jeg ved det er rigtigt.
Min bror har været sin kone utro og de skulle/er blevet skilt.
MEN han skulle skrive under på at ha' været utro for at de kunne blive sklit med det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 13:13

Citat
Du skal bare få han til at skrive under på at han har været dig utro så er du skilt med samme

Citat
DET passer så ikke.
Manden skal skrive under på HAN har været utro.

Læs nu hvad DU selv skriver, Pia

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-10 13:16

Citat
Du skal bare få han til at skrive under på at han har været dig utro så er du skilt med samme

Refi...det er IKKE mig der skriver dette.

Citat
Manden skal skrive under på HAN har været utro.

Det er så mig der skriver det her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-10 13:19

Den LILLE stavefejl er virkelig gjort til en FULDVOKSEN høne

Det er NØJAGTIG det samme du påstod IKKE passede

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-10 13:27

Nåå jaa for hevled

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-03-10 14:27

Ønsker din mand ikke at blive skilt?

---Så var det måske årsagen til at han var så sød, så du bare MÅTTE prøve en gang til..

Mon ikke du bare skal søge separation? Det kan du selv sørge for. Og så må du bare holde ud alle de 6 måneder denne gang.
--Når først I er blevet skilt, --om et halvt år-- så kan du tage ham tilbage, alt det du gider. Men du skal bare ikke gifte dig med ham igen.

En skilsmisse nu og her er der ikke nogen særlige fordele ved, og hvis du er bange for manden, så er det måske det bedste at lade tingene ske stille og roligt og uden dramatik. Skilsmisse imod hans vilje ender i retten..
Hvis du VIL skilles hurtigt, så synes jeg du skal snakke med en advokat.

Har I børn? Eller fælles formue?

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 26-03-10 14:49

Ok tak, nej vi har ingen børn, ja vi har et fælles ejerlejlighed og fælles konto. Jeg ønsker ikke og være gift med ham.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-03-10 15:43

Jeg tænker mere, at hvis han er voldelig så kan måske finde på at genere dig, hvis du hiver ham i retten for at få skilsmisse.

Delte I ikke boet sidste gang I blev separeret?

Hvem bor i jeres fælles lejlighed nu?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 26-03-10 16:58

Man bliver ikke skilt efter ½års separation,medmindre begge parter ønsker det.

Efter 1 år, er det nok at den ene part beder om skilsmisse.

Accepteret svar
Fra : coccinella

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-10 17:32

Kontakt kvindernes hus, der kan du få hjælp vedrørende alt omkring din skilsmisse. Se at få lukket den fælles konto hurtigst muligt, da det typisk er et af de første chikane punkter, der giver problemer. Har han taget røven på dig og du ingen penge har, så kan han måske få dig tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 26-03-10 18:16

Tak for svaret coccinella.

Kommentar
Fra : coccinella

Dato : 26-03-10 18:25

Det var så lidt, held og lykke fremover.