/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Indkøbspriser ?
Fra : vilmand
Vist : 528 gange
78 point
Dato : 25-03-10 20:00

Hej alle jeg er ved at skrive opgave til skolen og jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der ved hvad butikkerne som f.eks. Fona, Bilka og andre betaler for de varer de køber og hvad de tjener på varende inden i sælger dem videre?

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 25-03-10 20:05

Det er meget forskelligt hvad der er af avanche på de forskellige varer, det kan svinge fra nogle få procent til flere hundrede procent.

Så det bliver svært at finde ud

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-03-10 20:05

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 25-03-10 20:16

Og det tror du de vil fortælle dig.
For øvrigt, lav dine lektier selv.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-03-10 21:38

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 13
- Annullerede 17
- Slettede 0
Ialt 31

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-03-10 15:10

Som nævnt højere oppe, så er der meget stor forskel.

Hvis vi tager en elektronik forretning som eksempel, så er der på en computer, eller tilsvarende i mange tilfælde kun et par hundrede kroners avance, (5-15 %) men på tilbehør som kabler, printerpapir, og andet, kan avancen nemt ligge på flere hundrede %, dette er også en af grundene til, at mange sælgere har travlt med at sælge dig alt muligt tilbehør da det er her fortjenesten ligger.

Men de tal siger jo kun en lille smule, hvis du f.eks køber en vare hjem for 100 kr og sælger den for 200 så har du jo ikke tjent 100, du skal først trække omkostninger til lokaler, løn, markedsføring, spild og en masse andet fra.