|
|
Jeg kan forresten lige tilføje, at det er ikke som om at bilen har mistet noget kraft, den banker bare slemt.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 22-03-10 13:48 |
|
Hvis du er heldig, -så kunne det bare være en dyse der hang/dryppede.
Men ja, -lad et værksted høre på den.
| |
|
du kan sikkert få svar på dine spørgsmål på www.caravelle.dk der er en masse nørder der inde der ikke laver andet
hilsen johnaler
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 22-03-10 14:31 |
|
Du kan selvfølgelig håbe på en dyse der drypper, det lyder som en meget "metallisk, hård lyd".
Men en motor der banker og ikke taber kraft, det lyder sgu ikke særlig opmuntrende.
Det gør det heller ikke, at du blot fortsatte med at køre bilen hjem, og at du troede den måske bare manglede olie og hældte noget på.
Mit gæt er noget med en bil der har kørt mange kilometer, en bil der bruger olie, en motor der bare hældes lidt olie i på slump en gang imellem...måske ikke passet med olie- og filterskift for hver ca 10000 km som sådan en skal o.s.v.....
Hvad du kan prøve, det afhænger helt af dine kundskaber indenfor motorreparation.
Få tjekket dyserne først og fremmest, når du så har konstateret, at de ikke fejler noget.....så finder du ud af, om problemet skyldes helt vilde koksaflejringer på toppen af stemplerne...
Men, jeg tror desværre du skal tænke i lejer.. Krumtaplejer, plejlstangslejer.
Problemer med stempler, knast eller ventiler/topstykke vil i 99,9 % af tilfældene medføre tab af motorkræfter/udsæt på en cylinder.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 22-03-10 18:31 |
|
Jeg hælder også til den teori, at et eller flere lejer har "tabt pusten" i kampen med måske manglende smøreevne. Jeg ville starte med et olieskift komplet med filter, hvor du aftapper ned i noget helt rent. Kig grundigt efter små metalstykker i olien. Så ved du med nogenlunde sikkerhed, om det kræver en total adskillelse og evt. renovering. Hvis det er f.eks. et plejlleje, vil motoren før eller siden "stå af", da en plejlstang farer op og ned, og udsættes for enorme påvirkninger, og i værste fald knækker den.
Resultatet er som regel, at mindst et af stemplerne får en meget utilsigtet placering, i reglen udenfor blokken.
| |
|
>Mit gæt er noget med en bil der har kørt mange kilometer, en bil der bruger olie, en motor der bare >hældes lidt olie i på slump en gang imellem...måske ikke passet med olie- og filterskift for hver ca >10000 km som sådan en skal o.s.v.....
Det lyder som min gamle transporter, den har nu kørt over 450.000 og kører som en drøm
Den "nye" her har kun kørt 140000 og jeg har kun kørt de 25 af dem. Der bliver hældt olie på jævnligt, det var en kammerat jeg havde med i bilen der foreslog det, og man prøver jo det lette først
indtil jeg købte den har den passet alle eftersyn... men måske har jeg bare været uheldig.
Men jeg vil da prøve at tjekke dyserne først og så gå videre der fra...
| |
|
Hmmm.
Prøv lige at kontoller arme til vacumpumpen, de har en sygdom med at de bliver slidt runde og så banker den fælt.
Har fjernet bankelyde flere gange ved at skift den arm.
| |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 23-03-10 08:55 |
|
Citat Prøv lige at kontoller arme til vacumpumpen, de har en sygdom med at de bliver slidt runde og så banker den fælt.
Har fjernet bankelyde flere gange ved at skift den arm. |
Hvor findes vacumpumpen på en 2,4 D
vvdriver
| |
|
Ja jeg ville nok lige se om ikke pumpen skulle ske at ha flyttet sig en lile smule... Og det er ikke noget du selv ka gøre(ihvertfald ikke med din ekspertise )
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|