/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Microcontroller og GSM modem problem
Fra : soyeljefe
Vist : 631 gange
200 point
Dato : 22-03-10 08:16

Jeg forsøger at lavet et interface mellem GSM-terminal (TC35i) og Microcontroller (Atmel Mega16 på STK500 kit).

Det første jeg vil opnå er at kunne sende en sms fra Microcontroller via GSM. Indtil videre er det lykkedes mig at sende en SMS vha. Hyperterminal. Det er også lykkedes mig at sende de 'rigtige' instruktioner fra Microcontroller til Hyperterminal.

Problemet er at jeg ikke kan sende fra Microcontroller til GSM? Jeg har lavet mit eget kabel(DB9), hvor:
-------------------------------------
Rx -> Tx
Tx -> Rx
Gnd -> Gnd

1-4-6 er kortsluttet
7-8 er kortsluttet
-------------------------------------

Nogen der har en idé om hvad dette kan skyldes?

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 22-03-10 20:00

Er det RS232 der kommer fra Microcontroleren????

Nu kender jeg kun til PIC, og der skal jeg have en "omsætter" i mellem (MAX232 feks.)

Blot et foreslag

MVH

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 22-03-10 21:30

Ja, det er RS232. Jeg behøver ikke Max232 da Microcontrolleren sidder på et developmentboard (STK500). Men det skal ikke være et normalt SerielKabel (som mellem Microcontroller og Pc eller Pc og GSM), derimod skal det være en form for null-modem, men er ikke helt sikker på hvilken konfiguration eller hvordan pins i kablet skal forbindes (hvilke der skal kortsluttes osv).

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 03-04-10 10:19

Havde helt glemt mit indlæg, fandt ud af at mine escape-chars ikke kunne sendes som en del af strengen som man ellers plejer, men at de skal sendes hver for sig...

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 03-04-10 10:20

Tja, problemet er løst, og du er den eneste der har svaret Go' påske!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-04-10 10:58

OK

Det er jo altid rart at finde fejlen.
Ja, det var jo ikke den store hjælp du fik her, men jeg har flere gange set at folk "glemmer" at sætte en MAX232 i mellem en PIC og andet udstyr.

God påske

MVH