/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke gemme mails i web mail
Fra : famgadegaard
Vist : 1075 gange
100 point
Dato : 21-03-10 10:35

Har lige fået ny bærbar med windows 7. har oprettet windows live mail. Oplever så pludselig at jeg ikke kan se mails på arbejde via min udbyder tdc via web mail. Har checket min opsætning i webmail og også sat hak i gem på server i avanceret på live mail, så hvad kan være galt? de mails der kommer forsvinder lige så snart der kommer en ny. Der er masser af plads tilbage!
Hilsen Ib

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-10 11:05

Citat
Oplever så pludselig at jeg ikke kan se mails på arbejde via min udbyder tdc via web mail

Snak med din arbejdsgiver (it-ansvarlige)

Deres server er måske sat op til IKKE at give dig adgang til dette.....

Problemet ligger ikke i LiveMail - det ligger hos din arbejdsgiver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-10 14:41

Hvis ikke TDC serveren kan gemme eller dit firma blokerer, så videresend dine mails til gmail og lad google om at gemme på deres server. mailsystemet kan stadig sende og modtage i det oprindelige navn. Jeg bruger det selv fra en anden mail-adresse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-10 16:18

Måske har du markering ved: Skjul læste meddelelser mailen er der men du kan ikke se den efter at læst
Eller få dig en Hotmail eller Live mail som det hedder nu, der kan du modtage alle dine mails og sende nye mail fra de oprindelige konti for eksempel din TDC mail
Citat
Få alle dine e-mail-konti, kalendere og kontaktpersoner på ét sted - også hvis du bruger andre e-mail-tjenester.

Live mail kan srærk anbefales at overveje: http://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=11&ct=1269184656&rver=6.0.5285.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1030&id=64855&mkt=da-DK
gmail bør du ikke vælge det er et reklame firma som står bag den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-10 16:38

Alle gratis webmail har reklamefolk bag sig.
Hvem skulle ellers betale.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-10 16:54

Citat
har oprettet windows live mail

Citat
eller Live mail som det hedder nu, der kan du modtage alle dine mails og sende nye mail fra de oprindelige konti for eksempel din TDC mail

Det er jo lige netop det visse firmaer IKKE accepterer - der kan du ofte KUN bruge firmaets egen server fordi ansatte IKKE skal bruge andet i "arbejdstiden"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-10 17:02

Citat
de mails der kommer forsvinder lige så snart der kommer en ny. Der er masser af plads tilbage!
spørger kan jo godt læse mails som jeg forstår det problemet er at de tilsyneladende forsvinder det kan måske være fordi der er markering ved: Skjul læste meddelelser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-10 17:47

Citat
problemet er at de tilsyneladende forsvinder

Nemlig....

Det er fordi de bliver LÆST via en anden server

De ligger stadig på LiveMails server - men det kan IKKE ses....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-10 17:51

Jeg har været ude for noget tilsvarende hos flere firmaer....

Du kan LÆSE ny post fra andre (hotmail osv.) - men IKKE se hvad der ellers ligger på den pågældende mailserver...

Om det er problemet her er jo ikke godt at vide - men det er en mulighed hvis de kører med egen mailserver....