/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Strømpesamlere
Fra : mploug
Vist : 3920 gange
60 point
Dato : 19-03-10 16:05

Hej

Jeg synes at kunne huske, at man en gang for mange år siden
kunne købe en form for specialproduceret gummibånd eller lign.,
som skulle bruges til at holde strømper sammen som par, når de
skulle vaskes. Måske husker jeg forkert.

Dengang syntes jeg det var lidt til grin og meningsløst, men for
nyligt er jeg kommet til at tænke på, om det måske er smart nok
alligevel. Jeg synes tit, at jeg har problemer med at parre strømperne
efter vask.

Jeg ved godt, at man måske kan bruge elastikker eller lign. til formålet,
men er der nogen der ved, om man fortsat kan købe disse strømpesamlere?
Hvad hedder de i så fald, og hvor kan de købes?

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 16:23

For mig lyder din beskrivelse som på de "dimser" man kan bruge som stropper på f.eks viskestykker og håndklæder når de oprindelige stroppen er faldet af

En elastik med en klemme på ik'?? --og jow de kan da godt bruges til at "parrer" strømperne

Prøv at kikke i f.eks Kvickly, Bilka, Super Best osv

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-03-10 16:39

Jeg ville bare bruge sikkerhedsnåle, dem der er børnesikrede, så de ikke springer op i maskinen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-03-10 16:45

Ja det forekommer også mig
MEN jeg kommer dem i en vaskepose.
Så er der tjek på dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-03-10 17:18

Er det sokkeklemmer, du tænker på

http://www.molini.dk/bestilling/melton/sokkeklemme_1.html

God weekend

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-03-10 17:51

hold da kæft hvor smart Ans

hvor var (kan)du dengang -jeg havde 3 børn hjemmeboende- nu har jeg i årevis, stået med en kurv, som skulle alle singlerne op- næste vask, sammenligne - sammenligne osv.

Alle bruger enten sorte sokker - eller en periode hvor alle brugte sportssokker købt på tilbud- bortset fra størrelsen (¨som også var svært at se, mindre det var påtrykt), ligner de hinanden.

Håber at strømperne kan holde til at blive slynget med klemme på.

For nu er der dømt--- man lægger ikke strømper til vask uden klemme -herhjemme ( iihh hvor det rimer )

Jeg går til kurven - så håber jeg at du kan bruge det også "mploug"

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-03-10 17:53

skulle samle alle singlerne op

skulle der stå

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-03-10 18:03

jeg havde også lige fundet den side ans.

Jeg har købt nogen rigtig smarte sokkeklemmer i en forretning der hedder Designertorvet, men på deres hjemmeside kunne jeg ikke finde dem. www.designertorvet.dk

Jeg har nogen gange set at Netto sælger dem, men det er jo ikke en vare i deres faste sortiment, så der skal man være vågen.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 19-03-10 22:49

Tusind tak ans
Har allerede bestilt og betalt, endda 2 sæt, for jeg er fa.... også træt af alle de løse sokker hvor nogle er ret nye, men nemt bliver blandet med andre der er lidt slidte, og så alt det sorteringsarbejde, det kan jeg også godt undvære.

Nu vi er ved det sokkespørgsmål, er der så nogle der kan fortælle mig hvor den ene sok i et par ellers bliver af efter vask. Jeg har nu vel 5-7 stk løse sokker liggende, alle i hver sin farve eller rippemønster. fa.... om jeg forstår hvem eller hvad der spiser den ene, og kun den ene af mine sokker - er der hjælp at hente ?????????????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-10 23:29

Asbjørn, hvis du har vasket strømper sammen med f.eks sengetøj, så prøv at tjek det efter, det sker på forunderligvis at strømper får sneget sig derind