/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bankrådgivning
Fra : RonjaKanDu
Vist : 299 gange
20 point
Dato : 18-03-10 17:38

Hej.
Vi har optaget et lån til sommerhus gennem vores lokale bank.
8 mdr. efter underskrifter på kreditforeningslån og vi har modtaget skødet meddeler banken os, at de har overset at ejerforeningen har 1. prioritet på 30000 kr i sommerhuset. Derfor vil banken nu have at vi efterfinanserer de 30000 kr.
Vi mener at det må være bankens problem da de har haft papirerne og de har været vores rådgiver i denne sag, underskrifterne er vel gældende for begge parter?
Venlig hilsen
RonjaKanDu

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-03-10 17:43

Det afhænger helt og holdent af, hvad der står i lånebetingelserne for det kreditforeningslån I har optaget.

Nu skriver du ikke noget om lånets størrelse, men kr. 30.000 kan banken vel sagtens finansier?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-10 18:30

Den historie har vist IKKE sin rigtighed...

At ejerforeningen ligger inde med en sådan prioritet har ikke den store betydning - den træder jo KUN ikraft hvis I skylder noget til ejerforeningen....

I øvrigt er det HELT NORMALT med den slags i ejerforeninger - så det har banken næppe overset....

Der er jo IKKE tale om et skyldigt beløb.... Og normalt "rykker" de ALTID bag reallån

Kommentar
Fra : RonjaKanDu

Dato : 18-03-10 19:18

Den købsaftale vi lavede da vi købte sommerhuset fik banken og deri står der også at ejerforeningen har 1. prioritets panteret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-10 19:27

Så bør I skynde jer at ændre de vedtægter
Det er jo jer SELV der er ejerforening