/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort vil ikke starte :(
Fra : kb1987
Vist : 308 gange
65 point
Dato : 18-03-10 17:27

Hej..

Jeg har et problem med mit grafikkort...
Grafikkort: Nvidia Geforce 8800GTS
OS: XP Home

I går da jeg sad og spillede på min computer, skiftede opløsningen lige pludselig og computeren gik i stå. Da jeg så tændte igen var der 4 lodrette blå streger på skærmen (allerede da bios´en loader)... Computeren virker fint, men skærmen ser værre ud end hvis man ikke havde installeret et kort/driver.
I enhedshåndtering viser den at enhened ikke kan startes...

Er mit grafikkort gået i stykker, og kan det repareres ? - eller skal der et nyt til...

- Har prøvet driver opdatering af både grafik og bios...

På Forhånd tak...

Kenneth...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-03-10 17:28

Det er defekt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-03-10 17:38

Og her kan du købe et nyt http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=253129

Surt, jeg har lige været igennem det samme med defekt grafikkort.

Kommentar
Fra : kb1987

Dato : 18-03-10 18:39

Kan det ikke betale/lade sig gøre at få den slags repareret...?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-03-10 19:32

på den slags vare/del er der ikke nogle reservedele til, så det er ent nyt. Men jeg ville lige prøve, Hvis altså du har muligheden at låne og prøve et andet grafikkort, før du køber et nyt. Der kunne jo være noget andet galt. feks bundkort/strømforsyning.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-03-10 23:23

det ville koste langt mere at få det repareret end at købe et ny, der er stort set ingen komponenter i en computer der bliver repareret i dag, de bliver testet, og hvis de er defekte bliver de erstattet af nyt.

Prøv at tjekke om kortet nu også sidder som det skal, måske skift sokkel. Jeg tror på at kortet ar stået af, men måske det ville være en god ide at tjekke skærmen også, man ved jo aldrig

Kommentar
Fra : kb1987

Dato : 19-03-10 14:32

I havde ret folkens...
Har idag fået mit nye grafikkort og det hele kører perfekt igen..
Har købt et ASUS Geforce GTX275...

ADVARSEL: et Geforce 275GTX er ca 5cm. længere end et 8800GTS - bare så i ved det XD

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-03-10 17:22

Du skulle måske overveje at få et kabinet med bedre airflow, eller støve af noget oftere.