/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vaske/Tørremaskine.
Fra : Laika_pigen
Vist : 1818 gange
172 point
Dato : 18-03-10 11:35

Min Vaske/Tørremaskine vil ikke tørre mere.
Sætter den til 60min men stopper efter 10-15min.

Hvad kan det skyldes?

Har prøvet ta strømmen/nulstille den. Lidt tøj og meget tøj lige lidt hjælper det.

Maskinen er fra Marts 2007 og det er en AEG Electrolux L16820

Hilsen Laika_Pigen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-03-10 12:42

Har du renset ALLE filtre?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-03-10 13:36

Jeg har 2 filtre på min tørretumbler. Et i døren og et i bunden af maskinen. Så det kan være at din kombi også har et større filter.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-03-10 13:45

Jeg har kun et filter på min maskine og det er renset og lige lidt har det hjulpet.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 18-03-10 17:46

Hej Laika_pigen

Jeg vil gerne hjælpe dig med din fejlfinding, men dette kræver flere data fra din maskinens typeskilt..
Udfyld evt. mail-formularen på www.hvidevaredele.dk hvorefter vi kan finde din maskine i vore databaser.. - se springtegninger og diagrammer etc.

Et skud fra hoften - UDEN at kende din maskine..
Hvis der er tale om en mekanisk timer der evt. kan stilles fra 0 - 120 min. - og den stopper efter kort tid ?
Timeren / "Æggeuret " kan evt. være mekanisk defekt ?

Ovenstående er blot et gæt !

Mvh. Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-03-10 20:13

Mange tak for din venlighed.

Jeg har sendt sådan en mail inde fra din side nu. Jeg håber den er udfyldt tilstrækkeligt, men har oplyst telefon nummer hvis du skal bruge mere data.

Hilsen Laika_Pigen

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 18-03-10 23:58

Hej Laika_pigen

Vi har se på data på din maskine..

Maskinen er fuld-elektronisk styret - der kan derfor IKKE være tale om en mekanisk fejl i timer/tidsur.

Hvis du selv er i stand til at fejlfinde på maskinen, skal der fejlfindes på varmelegeme og NTC-føler ved varmelegeme..

Hvis maskinen IKKE varmer, vil et evt. opstartet tørreprogram blive afbrudt af elektronikken efter kort tids kørsel.. ( Ca. 10-15 min. )

Jeg beklager ikke at kunne hjælpe dig bedre i dette tilfælde, men det bliver lidt voldsomt at skulle guide gennem et fejlfindingsforløb her på kandu.dk - og ikke mange andre vil nok have noget ud af dette..

Desuden kræves der for ayt denne fejlfinding kan udføres, en vis portion know-how omkring måleteknik og fejlfinding på hvidevarer.. - og hvor du står niveau-mæssigt her ved jeg jo selvsagt ikke noget om..

De personer der henvender sig til os på www.hvidevaredele.dk for guidens til fejlfinding, forudsætter vi har eet eller andet niveau på gør-det-selv skalaens stige, som gør dem i stand til at kunne udføre den fornødne fejlfinding..

Hvis der blot er tale om udskiftning af et dørgreb på et køleskab kan vi jo nok alle være med.. - men ovenstående opperation må vi nok henligge til den anden ende af skalaen..

Det er tid at overveje maskinens værdi og alder kontra et teknikerbesøg..

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 19-03-10 00:11

Citat
Hvis maskinen IKKE varmer, vil et evt. opstartet tørreprogram blive afbrudt af elektronikken efter kort tids kørsel.. ( Ca. 10-15 min. )

Det er lige præcist det maskinen gør.

Da jeg købte maskinen hos Punkt1 hav jeg over 10.000 inkl levering. Og maskinen er kun 3år gammel.

Men mange tak for venligheden.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 21-03-10 22:03

Jeg har idag lagt mærke til at maskinen varmer når jeg 60 vasker.

Så kan det vel ikke være varmelegmet som er gået?

Eller har vaske/tørre maskinen hver sit varmelegme?

Jeg får besøg af en teknikker fra Electrolux på Onsdag så håbe det bedste.

Hilsen Laika_Pigen.