/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
suget ud af et fly?
Fra : Bue89
Vist : 760 gange
50 point
Dato : 18-03-10 11:17

Hej alle. Jeg har en "kamp" kørende i klassen om, hvorvidt man kan blive suget ud af et fly, hvis døren går op i 10 km?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-03-10 11:36

- ja da... hvis man ikke er spændt fat.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-03-10 11:42

10 Km/timen, kan det ikke flyve torsk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-10 11:58

Jow det er rigtigt, og derfor må børn og utilregnelige personer ikke sidde ved nødudgangene.
Jo dybere du dykker ned i vandet des større er trykket.
Og jo højere du flyver des mindre er trykket, men maskinen forøger selv trykket så det føle normalt.
Hvis så døren lukkes op vil kabinetrykket suse ud af døren og du måske suse med.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 18-03-10 12:13

Hvorfor sp?rger du om det?
Du vil jo alligevel ikke bruge svaret til noget.

Sp?rgsm?l
- Ubesvarede   1
- Besvarede   6
- Annullerede   7
- Slettede   0
Ialt   14

Med venlig hilsen
HUGO-B?RGE

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-10 12:35

Et nærtstånde familiemedlem var blandt de 5 der fik overfaldet nordmanden, en rigtig grim tur, som kunne være endt katastrofalt, hvis døren var kommet op

http://www.bt.dk/nyheder/fuld-mand-ville-ud-af-fly-i-10-km-hoejde

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-03-10 12:38

Citat
10 Km/timen, kan det ikke flyve torsk
Det står der jo heller ikke i spørgsmålet din intrigante narrøv

I øvrigt angives det heller ikke, at flyet flyver med torsk

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-03-10 13:42

HUGO-B?RGE
Køb dig et par briller

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-03-10 13:45

Hold kæft krummen.

Døren kan IKKE åbnes når de flyver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-10 13:55

Der kan åbnes 4 - 7 nødudgange (alt efter størrelse og flytype) mens flyveren er i luften.
Jeg sidder der så vidt muligt da der er mere benplads.
Jeg har læst anvisningen, og er et par gange blevet instrueret.
Dog er det ikke lige til, for der er den del der skal gøres først og i mellemtiden er personalet kommet tilstede og forhindrer fejlåbning.

Kommentar
Fra : Bue89

Dato : 18-03-10 13:56

i en højde af 10 km*

Kommentar
Fra : Bue89

Dato : 18-03-10 13:58

det er ikke om dørene kan åbnes eller ej. er klar over at det ikke kan gøres når flyet er i luften.., men hvis der kom et hul i flyet...
grunden til jeg spørger har jeg forklaret.. men tak for svarene

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-03-10 14:05

Citat
Døren kan IKKE åbnes når de flyver
Det ved du helt åbenlyst HELLER ikke en skid om, men ubehagelig og nedladende det kan du. Så om nogen skal holde kæft, er det dig... syge stodder

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-03-10 14:09

10 km flyvning varer med et normalt passagerjetfly mellem et halvt og 1 minut.
På den tid kan man godt nå at komme uf, hvis der er en åbning stor nok.

dee er ingen sug men man kan blive blæst ud hvis man sidder uden sele lige foran hulllet.

Trykket i kabinen er i fuld flyve hølde væsentlih større end udenfor, så hvis der kommer et pludseligt hul, er der en del luft, som strømmer ud.
Hastigheden afhænger hullets placering i forhold til flyveretning og vingerne.

Det kan sagtens blive nogle hundrede m /s i første øjeblik.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-10 14:11

Dette har jeg svaret på:
Citat
Hej alle. Jeg har en "kamp" kørende i klassen om, hvorvidt man kan blive suget ud af et fly, hvis døren går op i 10 km?

Jeg har svaret her:
http://www.kandu.dk/spg145960.aspx#1678882

Og jeg skriver måske suse med - jeg ved jo ikke om personen er spændt fast.

Ps. Var det mod din overbevisning................................altså du har tabt.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-03-10 15:21

Citat
Det ved du helt åbenlyst HELLER ikke en skid om, men ubehagelig og nedladende det kan du. Så om nogen skal holde kæft, er det dig... syge stodder

bla bla bla

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-03-10 18:23

Denne ulykke (som jeg tydeligt kan huske) skete netop ved at en dør gik op.Netop DC-10`eren,havde problemer med dørene.
http://www.airdisaster.com/cgi-bin/view_details.cgi?date=03031974®=TC-JAV&airline=Turkish+Airlines

Mosebaek.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 18-03-10 19:43

du godeste. en masse pladder.
et fly i 10km`s højde flyver med ca 800 kmt. og hvis døren åbner eller der går hul i skroget. Vil der dannes et vacum. og så er det ud.