/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
afskalning af udv.væg
Fra : bcvh
Vist : 441 gange
40 point
Dato : 17-03-10 13:40

hej.
hvad gør jeg,jeg har en gavl væg som er berabbet-vandskuret om man vil,den skaller utrolig meget,
hvad gør jeg? jeg ville gerne havde vist nogle billeder af det,men jeg forstår ikke at lægge dem ind.
hilsen den RÅDVILDE.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-03-10 13:52

Du afrenser området hvor det er galt. Afrensning så du er sikker på at det er rent, og der ikke er en hinde af f.eks. alger, eller en oliefilm. Derefter vandskurer du på ny.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-03-10 15:37

Det er et spørgsmål om hvad du har berappet med, og hvad der er indenfor væggen.

Afskalning kan skyldes fugt ,som kommer vandrende indefra, og ikke kan slippe ud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-03-10 15:53

Her kan du sætte dine billeder ind.
http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : bcvh

Dato : 17-03-10 16:47

tak til pjaskov

Kommentar
Fra : bcvh

Dato : 17-03-10 17:18

muren er dobbelt murstensvæg,med isolering imellem skaderne kan ses på http//peecee.dk 0031 jpg

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-03-10 18:38

Det som du viser på dit billede, viser fugtopstigning, og frostsprængning.
Fugten kan være kommet op gennem sokkelen hvis ikke din fugtspærreing, (murerpap) er i orden.
I hvert tilfælde skal du forhindre at murværket optager fugt.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-03-10 18:41

Du må selv have en fornemmelse af, hvordan der er kommet fugt i dit murværk, - der er ikke heller meget frihøjde på din sokkel, så??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-03-10 21:45

Nu er jeg ikke mure, men ofte lægges der et stykke tagpap, imellem fundament og første skifte for at undgå at fugten stiger op via fundamentet.

Det syntes jeg ikke at jeg kan se på dit billede.

Som en tidligere har nævnt er der ikke meget sokkel op til forste skifte, og det kan gøre at vandet plasker op på vægen og dette man medføre at den har meget lange fugtige perioder.

Når der så kommer frost vi udvidensen af vand gøre at det yderste lag skaller af.

vh ben