/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Film fra computer
Fra : elmsupport
Vist : 456 gange
30 point
Dato : 17-03-10 12:50

Jeg har en Laptop ACER 7530 med Windows 7 på.

Jeg har så investeret i et HDMI kabel for at kunne se film fra computeren på mit tv, dette virker også fint, men jeg har et irriterende problem og det er at når jeg feks. sætter en DVD i computren for at se den eller afspiller en avi film ved hjælp af VLC player, så går der et stykke tid (ca. 15 min) så begynder den at hakke i det, dette gør den ved både dvd og avi film, det virker som om den skører ned på arbejdskraften på computeren.

Har været inde i indstillingerne for at se om der var noget der var slået til, men det ser ikke sådan ud, både screensaver, harddisk sleep, dvale osv. er slået fra.

Det jeg så gør for at få den til at vende tilbage er at jeg lige skal rykke lidt rundt på musen, og så virker det igen indtil et stykke tid efter.

Hvorfor gør min computer sådan og er det evt. en indstilling jeg har glemt at slå fra ?

/elm

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 17-03-10 13:09

Citat
Har været inde i indstillingerne for at se om der var noget der var slået til, men det ser ikke sådan ud, både screensaver, harddisk sleep, dvale osv. er slået fra.

Det jeg så gør for at få den til at vende tilbage er at jeg lige skal rykke lidt rundt på musen, og så virker det igen indtil et stykke tid efter.

Hvorfor gør min computer sådan og er det evt. en indstilling jeg har glemt at slå fra

Kunne tyde den var ved at gå i dvale,slukke for skærm eller lign, du skal nok ind under strømforsyning, ligger under pauseskærm i xp der kan du sætte hvordan den skal på batteri og strøm, ellers er der ingen mening i du skal rykke med mu "vække den"

Kommentar
Fra : elmsupport

Dato : 17-03-10 13:32

Der har jeg været inde, nu er det Win 7 jeg har har, men går ud fra at det er de samme indstillinger du snakker om

Jeg har også været inde i avancerede strømstyrings indstillinger, og der er heller ikke noget at hente der, HD, dvale osv. er også slået fra derinde.

/elm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 13:37

Så er det vel noget indeksering elle virus scan der er ved at starte?

I strømstyring, har du sat CPU til 100%?

Kommentar
Fra : elmsupport

Dato : 17-03-10 14:35

Citat
I strømstyring, har du sat CPU til 100%?

Er det i avancerede strømstyringsindstillinger til Windows 7 du ser den indstilling, kan ikke selv finde den.

/elm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 15:03

Ja det er det, Strømstyring for processor

Kommentar
Fra : Klaudi