/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Medielicens
Fra : lham
Vist : 2024 gange
100 point
Dato : 15-03-10 07:44

Hvad risikerer man.

Kender person på SU aldrig betalt licens ( blev 18 for 7 år siden og flyttede da hjemmefra-ingen andre i hustanden )
Hvad sker der når hun bliver opdaget?
Bøder / ribers/opkrævning hver dag tilbage til de 18 år /frit lejde fra opdagelsestidspunktet / frit lejde fra frivillig tilmelding nu/må der trækkes i SU-en /forældelseskrav andre ubehagelige ting
????????????

er der nogen der også har prøvet det selv

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-03-10 07:49

Du kan læse alt om hvad du risikerer ved at undlade at betale licens på DR's hjemmeside her:

http://www.dr.dk/OmDR/Licens/faq+om+licens.htm

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-03-10 08:00

webm
der er mange svar og spørgsmål men så vidt jeg kan læse mig til ikke nogen der beskriver hvad der faktisk sker/kan ske hvis man ikke vil betale.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-03-10 08:09

Der står jo blandt andet på siden:

Finder du ikke svar på dit spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os.

Ellers klan du jo bare anullere spørgsmålet som du har gjordt de 74 andre gange

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-03-10 08:22

webm

Det drejer sig om min datter som jeg forsøger at overbevise om det hensigtsmæssige i at betale licens og "trusselsbilledet" ved ikke at gøre det-men ligefrem at anmelde hende ved at spørge DR kunne jeg aldrig finde på.

Ang annulerede. Spørgsmål jeg ikke får brugbare svar på lader jeg Team Kandu om at annullere efter 3 mdr.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-03-10 08:27

Citat
ligefrem at anmelde hende ved at spørge DR kunne jeg aldrig finde på.

Det behøver du jo heller ikke at gøre, det er jo ikke ulovligt at spørge uden at fortælle hvem det drejer sig om og hvem der i øvrigt ringer...

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 15-03-10 09:15

Citat
Ang annulerede. Spørgsmål jeg ikke får brugbare svar på lader jeg Team Kandu om at annullere efter 3 mdr.

VRØVL?.
Tror jeg har haft stillede 25 spørgsmål,har fået gode brugbare spørgsmål i alle spørgsmål
vvdriver

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-03-10 09:53

Hej.
Citat
Det drejer sig om min datter som jeg forsøger at overbevise om det hensigtsmæssige i at betale licens

Det lyder fornuftigt...når det så lykkes for dig kan jeg fortælle dig at der intet sker hvis hun bare selv kontagter dem og melder sig til.
Ingen spørgsmål fra deres side.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-03-10 11:22

Det kan ikke betale sig at svare da vedkommende bare igen og igen og igen annullerer spørgsmålet.

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 127
- Annullerede 74
- Slettede 0
Ialt 203

hawaii7

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-03-10 11:29

Piaskov
Det lyder godt -og du er sikker på den holder 100% vand ( "i byretten ")

Webm
big brother watching you-jeg er af den overbevisnig at alt på telf net post er tilgængelig for dem der har viljen-så hende ville "de have i saksen" efter mit opkald/-mail ang problemet

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-03-10 11:33

hawai

Så tar jeg den igen for prins Knud

Checkede lige et par af de anullerede spørgsmål. Dem har jeg både acepteret og blevet trukket for.Så skulle de vel også være anulleret automatisk ?
Forøvrigt er anulering noget jeg overlader til KANDU (såfremt jeg ikke får et for mig anvendeligt svar på det stillede spørgsmål) som gør det efter 3 mdr max har "i " oplyst mig om !

En dejlig dag vil det være når det pointhalløj afskaffes-gud fader al den tid der bruges på det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-03-10 12:19

Citat
Det lyder godt -og du er sikker på den holder 100% vand ( "i byretten ")

JA ...og byrette kommer da ikke på tale hvis hun bare selv henvender sig og melder sig til

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-03-10 14:13

Hvis man "selv melder sig, ved jeg ikke hvad der sker, men hvis de "knalder en for manglende licens", så er det efterbetaling for den periode, som de finder ud af har været "licensfri" samt en bøde på samme beløb. Så syv år x 2.500 kr. er 17.500 + 17.500 = 35.000 kr. i runde tal - fy for en nasserøv! som vi andre har betalt for i så mange år! Lad os da håbe, at "licensen" finder forbryderen!

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 15-03-10 16:51

Hej

Jeg betaler min licens/medieafgift - ikke med glæde, men fordi det skal man jo.

Jeg kender personligt to som oplevede at det ringede på døren - og der stod en venlig herre som pænt spurgte om der ikke var noget man havde glemt (jeg kender ikke lige på præcise ordlyd).

Ingen af dem fik bøder og de fik kun opkrævning nogle få måneder bagud.

Så det kan du nok ikke bruge til at afskrække din datter.

Hilsen

Leo Lund

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-10 17:01

Citat
Jeg kender personligt to som oplevede at det ringede på døren - og der stod en venlig herre som pænt spurgte om der ikke var noget man havde glemt (jeg kender ikke lige på præcise ordlyd).

Ja det gør jeg også...altså kender nogen hvor det ringede på døren.
Det er også derfor jeg skriver at hvis hun SELV henvender sig sker der intet andet end der kommer en opkrævning med posten.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-03-10 10:31

OK
så nedenstående direkte til mig
hvorfor det ikke bare er på tråden aner jeg ikke

Licens
Fra : Kortoververden

Dato : 15-03-10 10:34

--------------------------------------------------------------------------------
Af en eller anden grund kan jeg ikke skrive i din tråd, men je gkan oplyse dig om, at man har 14 dage til at ilmelde sig licens, gør man det ikke, og bliver man senere "fanget" i en kontrol, så bliver man opkrævet licens med tilbagevirkende kraft for hele den periode hvor man har haft radio/tv/computer + en bøde på det tilsvarende beløb oveni
--------------------------------------------------------------------------------
Afslut debat

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 16-03-10 10:34

Tak for svaret piaskov.
Fornemmer du har kendskab til noget konkret så vælger at tro på dig. Og tak for øvrige indspark, det vikke jo have været dejligt hvis der var consensus blandt alle.