/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kan vores udejer gøre det?
Fra : heiddel
Vist : 583 gange
20 point
Dato : 15-03-10 01:10

Min mand og jeg står i lidt af en situation.

Vi skal flytte fra vores lejlighed. Den er opsagt 01/03 2010.
Vores udlejer har så skrevet at de vil tage 1200kr fra vores depositum for ekstra varme i de 4 koldeste måneder. Kan de det? Vil det ikke normalt komme som en ekstra regning fra varmeselvskabet, når vi er flyttet?

En anden ting er at vores udlejer i november fandt ud af at hun betalte for vores strøm i garagen hvor vi har vaskemaskine og tørretumbler til at stå. Denne fejl er d.d. stadig ikke blevet rettet. Udlejer siger at vi skal betale 150kr pr måned (for månederne bagud + de nye måneder) Vi har i mellemtiden regnet ud at det kun koster os 5 kr pr vask med tørretumbler. Vi vasker maks 3 gange hver anden uge. Hvad gør vi for at komme ud af kattepinen? Og er det overhovedet os der skal betale vores underbo?

Kommentar
Fra : heiddel

Dato : 15-03-10 01:12

Det er selvfølgelig ikke udlejer, men vores underbo der har betalt for strømmen i garagen

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 15-03-10 04:41

med varmen kender jeg ikke reglerne , men vil da tro at de gerne må holde det ekstra tilbage

mht.strøm til vask , ved jeg ikke hvordan i er kommet frem til 5 kr pr vask og er der brugt tøretumpler kan det ihvertfald ikke holde , så er i oppe på omkring 12-15 kr pr vask hvis det er almindelige maskiner i den billige ende af strømforbruget , så det lyder rimeligt nok

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-03-10 07:40

Jeres varme, skal afregnes til normal tidspunkt for opgørelse, med normal afregningsmetode - efter måler.

Strømforbrug afregnes efter måler pr. lejemål. Hvis udlejer ikke har en måler pr. lejemål, er dette ulovligt, og det er Jer uvedkommende. Udlejer kan/ må ikke blot "sjusse sig frem til et strømforbrug"!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-10 08:41

Citat
Hvis udlejer ikke har en måler pr. lejemål, er dette ulovligt

Besynderlig påstand

Det findes skam flere steder og kaldes fællesmåler

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-03-10 09:09

I skal henvende jer her og få korrekt besked

http://www.lejerneslo.dk/

Men m.h.t. varmeregnskabet, der skal foreligge et regnskab med en opgørelse, hvoraf det enten fremgår om I har betalt for meget eller for lidt.

Strømforbrug til vaskemaskine tørretumbler, er jeg lidt i tvivl.
Selvfølgelig skal man betale for det forbrug man har, men om udlejer kan komme bagefter og sige der er sket en fejl og vil have penge med tilbagevirkende kraft, det ved jeg ikke, men det kan I sikkert få svar på hos LLO

I øvrigt er jeg enig med bredker ang. prisen for at vaske/tørre.

Hvis I kan gøre det for de 5 kroner du nævner , så vil jeg MEGET gerne have at vide fabrikatet på jeres vaskemaskine og tørretumbler

Kommentar
Fra : heiddel

Dato : 15-03-10 12:05

Okay jeg kan godt se at 5kr lyder af lidt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-10 14:13

Jeg ved at i vaskerier her hos os der koster en vask 8 kr og 10 min tørring koster 4 kr.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-03-10 14:15

At man kalder det "fællesmåler" flere steder gør det ikke mere lovligt! Der SKAL være en el-måler pr. lejemål!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-10 15:30

Citat
Der SKAL være en el-måler pr. lejemål!

VRØVL