/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Install
Fra : newface
Vist : 451 gange
500 point
Dato : 14-03-10 10:18

Efter virus og formatt af HD,kommer meldingen ved ny install," ingen kompatibel XP partination"
har prøvet "killdisk"-anden HD,forskl udgaver af Styresyst.Nogen med en løsning?
NB: løsning med Bootdiske dur ikke,ingen floppy drev
Mvh

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-03-10 10:21

Er din maskine's BIOS udstillet med SATA disk - således at du kan vælge imellem IDE / SATA - også kaldet AHCI (eller lign ? )
Normalt kan man sætte den til IDE installere inkl. drivers og efter fuldendt installation stille den tilbage igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-10 10:26

Er det en recovery CD du prøver med.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 14-03-10 10:38

Er din maskine's BIOS udstillet med SATA disk ???????

Har prøvet både med PATA og SATA disk

Det er en ganske alm XP Pro
Mvh

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-03-10 10:43

Er det den originale skive til den maskine ?

Eller er det en XP du har andet sted fra ? Nogle gange er driverne lagt med i diverse bootmedier fra producentern?
Ellers må du ud og google din models nummer og finde driverne - så kan du vælge at installere dem under indlæsningen af den skive du booter fra nu.

Og har du tjekket disken ses i bios ? evt testet at skidtet ikke er defekt ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-10 10:48

Citat
Efter virus og formatt af HD

HVAD har du formateret med ?????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-10 11:33

newface

Det er spørges om er:

SATA og PATA er et harddisk format og det er vigtigt at vide om hvilken harddisk type der sidder i din pc.

Når du vil geninstallere hvad gør du så. Starter(booter) du op på en XP skive eller er det en recoevery skive du har. Det er vigtige informationer der skal oplyses for at vi kan svare relevant og ikke bare sidde og gætte os frem

Kommentar
Fra : newface

Dato : 14-03-10 11:58

Næh---- Tak for hjælpen

Annuller spørgsmålet
Fra : newface

Dato : 14-03-10 11:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål